Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Potencjał marki Hortex mógłby być znacznie lepiej wykorzystany

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-02-2013, 11:00
Ekspert: Potencjał marki Hortex mógłby być znacznie lepiej wykorzystany
Zbigniew Mendel, prezes Mendel Company oraz były prezes Jago

- Hortex jest dziś niekwestionowanym liderem rynkowym, ale potencjał marki mógłby być moim zdaniem znacznie lepiej, bardziej efektywnie wykorzystany. Co prawda na razie daleka wydaje się być wizja detronizacji Hortexu w mrożonkach, jednak strategiczna czujność i wizja rozwoju, a nie trwania i dotrwania do hipotetycznej sprzedaży inwestorowi strategicznemu lub upublicznieniu drogą IPO na rynku giełdowym, jest w Hortexie bardziej niż potrzebna - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Zbigniew Mendel, prezes Mendel Company oraz były prezes Jago.

- Nie przekonuje mnie argument, że zachowawczość Hortexu, zwłaszcza w wejściu w nowe segmenty rynku, to konsekwencja braku środków na rozwój i decyzji właścicielskich. Siłą Hortexu jest marka, a nie zasoby produkcyjne. Bez trudu można sobie wyobrazić sytuację, w której część produkcji nowego asortymentu można zlecić na zewnątrz, przy relatywnie niskich kosztach, z czasem podejmując decyzje o wchodzeniu w funkcję bezpośredniego producenta. To są jednak suwerenne decyzje i rozważania zarezerwowane dla właścicieli i zarządzającym Hortexem, którzy muszą zadecydować, czy na bazie wysokiej rozpoznawalności marki podejmują działania w kierunku poszukiwania nowych synergii i wzrostu wartości dodanej, czy też pasywnie orientują się na zachowanie status quo - twierdzi Zbigniew Mendel.

Przykładem ilustrującym strategiczne zagubienie Hortexu w odniesieniu do mrożonek, jest strategia firmy w stosunku do sieci handlowych. Hortex był już i dostawcą produktów na wagę i producentem prywatnych marek, firmował nowy brand plasowany w kategorii ekonomicznej, wreszcie oferował swój produkt markowy. W konsekwencji zmian strategii i podejścia zyskiwała jednak zawsze wyłącznie konkurencja, kosztem Hortexu.

- Hortex musi wreszcie moim zdaniem zredefinować swoją strategię handlową na rynku tradycyjnym. Wiara w to, że Hortex na zawsze pozostanie kluczem do zamrażarek dla dystrybutorów, tak jak i przekonanie, że rynek nie może istnieć bez dominującej, jednej struktury dystrybucyjnej, może okazać się poważnym błędem i zaniechaniem, zwłaszcza w średnim horyzoncie czasowym - twierdzi ekspert.

Zdaniem eksperta mrożonki Hortexu są dziś także narzędziem absurdalnej walki cenowej między dystrybutorami, którzy w coraz mniejszym zakresie są zdolni do normalnego funkcjnowania, w aspekcie nie tylko generowania zysku i zdolności do inwestycji, ale nade wszystko w wymiarze utrzymania płynności finansowej firmy, zdolności do normalnej profesjonalnej obsługi rynku.

- Zachowanie wolnej konkurencji i zgodności z przepisami prawa, nie zwalnia Hortexu z odpowiedzialności za kondycję sektora dystrybucji mrożonek. Jeżeli utrzymają się aktualne tendencje, to rynek dystrybucji podlegał będzie kosolidacji, ale nie kapitałowej, tylko upadłościowej, a księgowane na dziś przez producentów, w tym Hortex przychody ze sprzedaży, rychło mogą stać się należnościami, na które trzeba będzie tworzyć wpierw rezerwy, a następnie należnościami nieściągalnymi - dodaje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • detalista 11-02-2013, 23:15:
To, że Hortex nie ma wizji rozwoju było pisane na tym portalu wielokrotnie. Pan Mendel nie odkrył niczego szczególnego. Pisano też, że Hortex ma niekompetentnych, niedouczonych dyrektorów oraz prezesa ignoranta. Można się z tym nie zgadzać, ale ostatnie posunięcia najdobitniej to potwierdzają. Wypowiadanie umowy niewygodnemu dystrybutorowi, z którym nie potrafi się porozumieć oraz fundowanie sieciom handlowym Halloween polegającym na straszeniu zaniechaniem rozdawania cukierków zakrawa na mistrzostwo biznesowej groteski.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.