REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Producenci żywności obawiają się rozszerzania kategorii

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-05-2011, 11:15
Ekspert: Producenci żywności obawiają się rozszerzania kategorii
Marek Moczulski, niezależny ekspert i doradca, były prezes spółki Mieszko

- Rozszerzanie marek na nowe kategorie jest zarówno w Polsce jak i na świecie robione z dystansem. Producenci boją się rozszerzania, bo myślą, że podstawowa kategoria może zostać rozmyta - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marek Moczulski, niezależny ekspert i doradca, były prezes spółki Mieszko SA.

REKLAMA

- Jeśli firmy spożywcze decydują się na crossing to stawiają na pokrewny segment do swojej podstawowej kategorii, bo boją się porażki. Niektórzy obawiają się, że jeśli produkują np. napoje i nagle wejdą w produkcję żywności, nie zostanie to przyjęte ze zrozumieniem przez rynek. Moim zdaniem te obawy są często bezpodstawne - twierdzi Marek Moczulski.

Jego zdaniem np. marki dla dzieci same się proszą, by rozszerzać kategorie na kolejne produkty - napoje, słodycze, zabawki czy ubrania.

- Nie rozumiem oporów producentów przez tego typu akcjami, bo moim zdaniem te działania wzmacniają brand. Kilka lat temu pracowałem nad rozszerzeniem marki Zozole na inne kategorie - część projektów była sukcesem inne pomysły nie wypaliły. Oryginalnie Zozole to były musujące cukierki. Wokół tego produktu stworzyliśmy legendę dla dzieci i zaczęliśmy rozszerzać markę na nowe kategorie. Z sukcesem marka została rozszerzona na przekąski mleczne - batony. Nie udało się za to tego zrobić z napojami niestety - mówi Marek Moczulski.

Marka Zozole była obecna również na ubraniach dla dzieci, pojawił się pod tym szyldem również plac zabaw - tzw. Zozolandia.

Jego zdaniem spektakularny sukces w rozszerzeniu kategorii miała marka Łowicz- która wiele lat temu działała wyłącznie na rynku dżemów, konfitur czy koncentratów pomidorowych.

- Na przełomie 1999 r. i 2000 r. Agros Nova weszła w kategorię sosów i w ciągu trzech lat marka zgarnęła 40 proc. udziałów w sosach. A marka Łowicz dalej się rozszerzała i weszła w takie kategorie jak m.in. syropy, dania gotowe. Agros Nova jest przykładem firmy, która w przypadku marki Łowicz rozszerzyła na wiele różnych kategorii i to w większości z sukcesem - mówi Marek Moczulski.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • człowiek ulicy 19-05-2011, 11:31:
brand stretching kategorii spożywczej na odzieżową z góry skazany jest na porażkę - kto kupi ubranie, które sprawia wrażenie gratisu otrzymanego od firmy FMCG

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH