Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Producenci żywności obawiają się rozszerzania kategorii

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-05-2011, 11:15
Ekspert: Producenci żywności obawiają się rozszerzania kategorii
Marek Moczulski, niezależny ekspert i doradca, były prezes spółki Mieszko

- Rozszerzanie marek na nowe kategorie jest zarówno w Polsce jak i na świecie robione z dystansem. Producenci boją się rozszerzania, bo myślą, że podstawowa kategoria może zostać rozmyta - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marek Moczulski, niezależny ekspert i doradca, były prezes spółki Mieszko SA.

- Jeśli firmy spożywcze decydują się na crossing to stawiają na pokrewny segment do swojej podstawowej kategorii, bo boją się porażki. Niektórzy obawiają się, że jeśli produkują np. napoje i nagle wejdą w produkcję żywności, nie zostanie to przyjęte ze zrozumieniem przez rynek. Moim zdaniem te obawy są często bezpodstawne - twierdzi Marek Moczulski.

Jego zdaniem np. marki dla dzieci same się proszą, by rozszerzać kategorie na kolejne produkty - napoje, słodycze, zabawki czy ubrania.

- Nie rozumiem oporów producentów przez tego typu akcjami, bo moim zdaniem te działania wzmacniają brand. Kilka lat temu pracowałem nad rozszerzeniem marki Zozole na inne kategorie - część projektów była sukcesem inne pomysły nie wypaliły. Oryginalnie Zozole to były musujące cukierki. Wokół tego produktu stworzyliśmy legendę dla dzieci i zaczęliśmy rozszerzać markę na nowe kategorie. Z sukcesem marka została rozszerzona na przekąski mleczne - batony. Nie udało się za to tego zrobić z napojami niestety - mówi Marek Moczulski.

Marka Zozole była obecna również na ubraniach dla dzieci, pojawił się pod tym szyldem również plac zabaw - tzw. Zozolandia.

Jego zdaniem spektakularny sukces w rozszerzeniu kategorii miała marka Łowicz- która wiele lat temu działała wyłącznie na rynku dżemów, konfitur czy koncentratów pomidorowych.

- Na przełomie 1999 r. i 2000 r. Agros Nova weszła w kategorię sosów i w ciągu trzech lat marka zgarnęła 40 proc. udziałów w sosach. A marka Łowicz dalej się rozszerzała i weszła w takie kategorie jak m.in. syropy, dania gotowe. Agros Nova jest przykładem firmy, która w przypadku marki Łowicz rozszerzyła na wiele różnych kategorii i to w większości z sukcesem - mówi Marek Moczulski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • człowiek ulicy 19-05-2011, 11:31:
brand stretching kategorii spożywczej na odzieżową z góry skazany jest na porażkę - kto kupi ubranie, które sprawia wrażenie gratisu otrzymanego od firmy FMCG

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH