Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Producenci żywności obawiają się rozszerzania kategorii

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-05-2011, 11:15
Ekspert: Producenci żywności obawiają się rozszerzania kategorii
Marek Moczulski, niezależny ekspert i doradca, były prezes spółki Mieszko

- Rozszerzanie marek na nowe kategorie jest zarówno w Polsce jak i na świecie robione z dystansem. Producenci boją się rozszerzania, bo myślą, że podstawowa kategoria może zostać rozmyta - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marek Moczulski, niezależny ekspert i doradca, były prezes spółki Mieszko SA.

- Jeśli firmy spożywcze decydują się na crossing to stawiają na pokrewny segment do swojej podstawowej kategorii, bo boją się porażki. Niektórzy obawiają się, że jeśli produkują np. napoje i nagle wejdą w produkcję żywności, nie zostanie to przyjęte ze zrozumieniem przez rynek. Moim zdaniem te obawy są często bezpodstawne - twierdzi Marek Moczulski.

Jego zdaniem np. marki dla dzieci same się proszą, by rozszerzać kategorie na kolejne produkty - napoje, słodycze, zabawki czy ubrania.

- Nie rozumiem oporów producentów przez tego typu akcjami, bo moim zdaniem te działania wzmacniają brand. Kilka lat temu pracowałem nad rozszerzeniem marki Zozole na inne kategorie - część projektów była sukcesem inne pomysły nie wypaliły. Oryginalnie Zozole to były musujące cukierki. Wokół tego produktu stworzyliśmy legendę dla dzieci i zaczęliśmy rozszerzać markę na nowe kategorie. Z sukcesem marka została rozszerzona na przekąski mleczne - batony. Nie udało się za to tego zrobić z napojami niestety - mówi Marek Moczulski.

Marka Zozole była obecna również na ubraniach dla dzieci, pojawił się pod tym szyldem również plac zabaw - tzw. Zozolandia.

Jego zdaniem spektakularny sukces w rozszerzeniu kategorii miała marka Łowicz- która wiele lat temu działała wyłącznie na rynku dżemów, konfitur czy koncentratów pomidorowych.

- Na przełomie 1999 r. i 2000 r. Agros Nova weszła w kategorię sosów i w ciągu trzech lat marka zgarnęła 40 proc. udziałów w sosach. A marka Łowicz dalej się rozszerzała i weszła w takie kategorie jak m.in. syropy, dania gotowe. Agros Nova jest przykładem firmy, która w przypadku marki Łowicz rozszerzyła na wiele różnych kategorii i to w większości z sukcesem - mówi Marek Moczulski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • człowiek ulicy 19-05-2011, 11:31:
brand stretching kategorii spożywczej na odzieżową z góry skazany jest na porażkę - kto kupi ubranie, które sprawia wrażenie gratisu otrzymanego od firmy FMCG

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.