Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Rynek mrożonek ulega wyraźnej dywersyfikacji wewnętrznej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-02-2014, 15:04
Ekspert: Rynek mrożonek ulega wyraźnej dywersyfikacji wewnętrznej
Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company

- Szacunki co do wartości polskiego rynku mrożonek oscylują, w zależności od przyjętej metodologii, od 1,8 mld do 2 mld zł rocznie, z czego ok. 30 proc. stanowią ryby i owoce morza, 15 proc. warzywa i dania gotowe, 12 proc. frytki - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company.

- W odniesieniu do szacunków konsumpcji panuje konsensus, że średnie spożycie mrożonek w Polsce nie przekracza od lat magicznej granicy 6 - 6,5 kg na osobę, będąc wielokrotnie niższym niż na Zachodzie, a mrożonek owocowo - warzywnych oscyluje na poziomie 2 kg osoby, będąc 3 - krotnie niższym niż w Niemczech i 4 - krotnie niższym niż we Francji - mówi Zbigniew Mendel.

Jego zdaniem szacuje się, że rynek ten wykazuje dynamikę wzrostu na poziomie 3 - 8 proc. rocznie.

Zdaniem eksperta barierą rozwoju spożycia mrożonek w Polsce nie są wyłącznie przyzwyczajenia konsumenckie, a dochód rozporządzalny konsumentów, który limituje i w znacznej części reglamentuje spożycie żywności mrożonej w Polsce.

- Jest to bez wątpienia rynek ciągle perspektywiczny, ulegający wyraźnej dywersyfikacji wewnętrznej, z uprzywilejowaną pozycją dań gotowych i produktów wyżej przetworzonych, kierowanych do bardziej zamożnej, najczęściej młodszej części społeczeństwa, przejawiającej nowe nawyki konsumenckie - dodaje Zbigniew Mendel.

Cechą wyróżniającą polski rynek, jest jego wysoka sezonowość oraz wrażliwość na czynniki pogodowe w przypadku kluczowego asortymentu decydującego o obliczu branży - sprzedaży lodów.

- W odniesieniu do tradycyjnych komponentów portfolio produktowego, zwłaszcza na rynku detalicznym, jest to rynek o dużej elestyczności cenowej popytu i wrażliwości na cenę, stanowiącą niejednokrotnie, najczęściej z obiektywnych powodów  takich jak np. nieurodzaj, istotną barierę popytu - dodaje.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.