Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Rynek mrożonek ulega wyraźnej dywersyfikacji wewnętrznej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-02-2014, 15:04
Ekspert: Rynek mrożonek ulega wyraźnej dywersyfikacji wewnętrznej
Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company

- Szacunki co do wartości polskiego rynku mrożonek oscylują, w zależności od przyjętej metodologii, od 1,8 mld do 2 mld zł rocznie, z czego ok. 30 proc. stanowią ryby i owoce morza, 15 proc. warzywa i dania gotowe, 12 proc. frytki - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company.

- W odniesieniu do szacunków konsumpcji panuje konsensus, że średnie spożycie mrożonek w Polsce nie przekracza od lat magicznej granicy 6 - 6,5 kg na osobę, będąc wielokrotnie niższym niż na Zachodzie, a mrożonek owocowo - warzywnych oscyluje na poziomie 2 kg osoby, będąc 3 - krotnie niższym niż w Niemczech i 4 - krotnie niższym niż we Francji - mówi Zbigniew Mendel.

Jego zdaniem szacuje się, że rynek ten wykazuje dynamikę wzrostu na poziomie 3 - 8 proc. rocznie.

Zdaniem eksperta barierą rozwoju spożycia mrożonek w Polsce nie są wyłącznie przyzwyczajenia konsumenckie, a dochód rozporządzalny konsumentów, który limituje i w znacznej części reglamentuje spożycie żywności mrożonej w Polsce.

- Jest to bez wątpienia rynek ciągle perspektywiczny, ulegający wyraźnej dywersyfikacji wewnętrznej, z uprzywilejowaną pozycją dań gotowych i produktów wyżej przetworzonych, kierowanych do bardziej zamożnej, najczęściej młodszej części społeczeństwa, przejawiającej nowe nawyki konsumenckie - dodaje Zbigniew Mendel.

Cechą wyróżniającą polski rynek, jest jego wysoka sezonowość oraz wrażliwość na czynniki pogodowe w przypadku kluczowego asortymentu decydującego o obliczu branży - sprzedaży lodów.

- W odniesieniu do tradycyjnych komponentów portfolio produktowego, zwłaszcza na rynku detalicznym, jest to rynek o dużej elestyczności cenowej popytu i wrażliwości na cenę, stanowiącą niejednokrotnie, najczęściej z obiektywnych powodów  takich jak np. nieurodzaj, istotną barierę popytu - dodaje.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH