REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Średniej wielkości firmy z branży przetwórstwa warzywno-owocowego mogą być w trudnej sytuacji

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-10-2011, 10:24
Ekspert: Średniej wielkości firmy z branży przetwórstwa warzywno-owocowego mogą być w trudnej sytuacji
Marek Moczulski, niezależny ekspert i doradca, były prezes spółki Mieszko

- Oficjalnie wśród firm z sektora przetwórstwa warzywno-owocowego jest duży optymizm. Jednakże przygladając się trendom rozwoju kanałów sprzedaży, wynikom finansowym, trendom konsumpcyjnym to ten optymizm może być trochę zastanawiąjący i na wyrost - mówi Marek Moczulski, niezależny ekspert i doradca, były prezes spółki Mieszko SA.

REKLAMA

- Kondycja firm z branży przetwórstwa warzywno-owocowego w dużym stopniu zależy od segmentu działalności, rynki gdzie notuje się spadek konsumpcji np. w sokach - dla firm sokowych mogą być powodem zaniepokojenia. Sytuacja jest też uzależniona od wielkości firmy. Te średniej wielkości oferujące produkty bez wyróżnika mogą być w sytuacji trudnej zarówno jeśli jeśli chodzi o ich wyniki finansowe a także perspektywy dalszego rozwoju - twierdzi Marek Moczulski.

Jego zdaniem w tym sektorze, jak w wielu innych, sprawdza się amerykańska zasada " get big, get niche or get out".

- Wiele firm średnich staje wobec dylematu wyboru modelu biznesowego. Dla takich firm szansą może być produkcja "private label" i specjalizacja w tym kierunku. Będzie im coraz trudniej działać w modelu biznesowym produktów pod swoją marką i oferowaniem " private label". Model doskonałości operacyjnej przy byciu producentem " private label" czyni bardzo trudnym bądź wręcz wyklucza dzałalność marketingową własnych produktów. Doskonałość operacyjna z kolei wymaga jak najniższego kosztu jednostkowego produktu. Takowy można osiągnąć tylko poprzez odpowiednią skalę działania - mówi Marek Moczulski.

Ekspert dodaje, że dla wybierających model operowania na rynku pod swoją marką coraz istotniejsze obok skali będzie innowacyjność. - Innwoacyjność ma wiele odmian, może nią być sposób podania, smak, opakowanie. Możliwości innowacyjne są bardzo duże, dają one szansę dla mniejszych i średnich firm do skutecznego konkurowania - mówi ekspert.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH