Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Średniej wielkości firmy z branży przetwórstwa warzywno-owocowego mogą być w trudnej sytuacji

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 14-10-2011, 10:24
Ekspert: Średniej wielkości firmy z branży przetwórstwa warzywno-owocowego mogą być w trudnej sytuacji
Marek Moczulski, niezależny ekspert i doradca, były prezes spółki Mieszko

- Oficjalnie wśród firm z sektora przetwórstwa warzywno-owocowego jest duży optymizm. Jednakże przygladając się trendom rozwoju kanałów sprzedaży, wynikom finansowym, trendom konsumpcyjnym to ten optymizm może być trochę zastanawiąjący i na wyrost - mówi Marek Moczulski, niezależny ekspert i doradca, były prezes spółki Mieszko SA.

- Kondycja firm z branży przetwórstwa warzywno-owocowego w dużym stopniu zależy od segmentu działalności, rynki gdzie notuje się spadek konsumpcji np. w sokach - dla firm sokowych mogą być powodem zaniepokojenia. Sytuacja jest też uzależniona od wielkości firmy. Te średniej wielkości oferujące produkty bez wyróżnika mogą być w sytuacji trudnej zarówno jeśli jeśli chodzi o ich wyniki finansowe a także perspektywy dalszego rozwoju - twierdzi Marek Moczulski.

Jego zdaniem w tym sektorze, jak w wielu innych, sprawdza się amerykańska zasada " get big, get niche or get out".

- Wiele firm średnich staje wobec dylematu wyboru modelu biznesowego. Dla takich firm szansą może być produkcja "private label" i specjalizacja w tym kierunku. Będzie im coraz trudniej działać w modelu biznesowym produktów pod swoją marką i oferowaniem " private label". Model doskonałości operacyjnej przy byciu producentem " private label" czyni bardzo trudnym bądź wręcz wyklucza dzałalność marketingową własnych produktów. Doskonałość operacyjna z kolei wymaga jak najniższego kosztu jednostkowego produktu. Takowy można osiągnąć tylko poprzez odpowiednią skalę działania - mówi Marek Moczulski.

Ekspert dodaje, że dla wybierających model operowania na rynku pod swoją marką coraz istotniejsze obok skali będzie innowacyjność. - Innwoacyjność ma wiele odmian, może nią być sposób podania, smak, opakowanie. Możliwości innowacyjne są bardzo duże, dają one szansę dla mniejszych i średnich firm do skutecznego konkurowania - mówi ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH