Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Ekspert: To trudny czas dla branży mrożonek i lodów

- Najbliższy sezon mrożonkowy to dla branży niewątpliwie walka o przetrwanie - w odniesieniu do dystrybucji, walka o przywództwo rynkowe, a precyzyjnie osłabienie pozycji lidera Horteksu w odniesieniu do producentów mrożonek, zwłaszcza warzywa, dalsze kurczenie segmentu detalicznego i poszukiwanie nisz rynkowych, zarówno przez producentów jak i dystrybutorów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company.

Ekspert: To trudny czas dla branży mrożonek i lodów
Zbigniew Mendel, prezes Mendel Company oraz były prezes Jago

- Sądzę, że obecny sezon zmusi wielu producentów, nawet liderów rynkowych, do zasadniczej rewizji strategii. Rynek nie tylko nie rośnie, ale jeszcze pojawiają sie wyraźne sygnały o regresie konsumpcji mrożonek. Jest to efekt niewątpliwie kryzysu, mrożonki nie są towarem pierwszej potrzeby, na dodatek to grupa asortymentowa z licznymi substytutami - mówi Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company

Jego zdaniem sezon lodowy również nie jest udany przez uwarunkowania pogodowe, ale i słabą siłę nabywczą, a narastające spadki sprzedaży do ubiegłego roku wynoszą nawet do 20 proc. - Jeżeli aktualna tendencja się utrzyma, to zaciąży to niewatpliwie na śednioterminowej przyszłości branży, nie tylko w aspekcie producentów lodów, ale nade wszystko dystybutorów. Jeżeli dystrybutorzy nie zarobią na lodach, a z pewnością już nie zarobią w tym roku, to wielu z nich może mieć zasadnicze problemy z przetrwaniem sezonu jesienno - zimowego i dotrwaniem do następnego sezonu lodowego. Kluczową sprawą i wyzwaniem dla wielu firm dystrybucyjnych, staje się kwestia płynności finansowej oraz szeroko pojęta optymalizacja kosztowa, także w aspekcie skali działania i strategii - dodaje Zbigniew Mendel.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Zbigniew Mendel RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT    /    lody RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • Ekspert ;) 2013-07-28 15:36:37
    Z całym szacunkiem, ale jakiż to ekspert mrożonkowy. Prowadził Jago 5 lat sprowadzając go na manowce, nastepcy tylko dokonczyli dzieła zniszczenia. Pan Mendel co roku mówi o trudnościach na rynku mrożonek, używając z lubością tych samych zwrotów "regres, optymalizacja, aspekt" itd ;). Wydaje się nawet, że jak ktoś Go zapyta, co trzeba zrobić, aby sytuacja się poprawiła, to powie.... bo wie :P. Pewne rzeczy sie dzieją na rynku, bo takie sa prawa rynku, który cały czas się zmienia bo ciagle jest młody jeszcze. Aha, o Hortex proszę sie nie martwić, poradzi sobie, jak juz nieraz bywało Panie WRÓŻbito raczej... ;)
  • Ekspert nr 2 :) 2013-07-28 18:07:08
    moje opinia o wiedzy Pana Mendla jest dokładnie taka sama :) co to za fachowiec ??? Jago rozłożył na łopatki i nie ma bladego pojęcia o tym co się rzeczywiście na rynku dzieje.Dziwię się, że Portal Spożywczy drukuje wypociny tego Pana.
  • Monika 2013-07-29 09:15:58
    Jeżdząc po rynku zauważa się spadek sprzedaży Hortexu-część dystrybucji rozwaza wyciszenie sprzedaży tego brandu-przez ludzi zarządzających sprzedażą ,ale i też zmianą zasad premiowania (nowa umowa).Drugą cześcią klientów/odbiorcow są dystrybutorzy ,ktorzy nie są zainteresowani rozwojuem tego brandu.Jestem pewien ,że za jakiś czas kolejne pkt.w badaniach będą uciekały liderowi na rzecz mnijszych ,ale mniej wymagających na runku producentów.
  • Handlowiec 2013-07-29 11:14:16
    Hortex chcąc zblokować dostęp do swoich produktów grupie Penta i zmieniając umowy dystrybucyjne wykonał strzał w własną stopę. Na obecnych warunkach mniejszy hurt, który jeszcze w Polsce cały czas generuje znaczący wolumen sprzedaży, nie będzie zainteresowany warunkami 20% inni mniejsi producenci oferują rabaty zaczynające się od 40%. A nikt nie będzie rozliczał odsprzedaży.
  • Ekspert ;) 2013-07-29 22:28:37
    Wbrew temu co piesze handlowiec, to Penta strzela sobie w stopę zrywając umowę z Hortexem, dlaczego ? wystarczy kupić produkty Fritaru, albo nie daj boże pierogów Iglotexu. Nie przykładają uwagi do jakości, cały czas traktujac konsumentów jak zwierzątka. Penta za to zapłaci, bo nie potrafi zmusić Iglotexu do zmian ( dowodem zatrudniona kadra kiedyś vide pan Diesel) i obecna. Ta branża jest specyficzna niezwykle, i wielu medrców połamało sobie zęby ( chociazby rzeczony Pan Mendel). Rynek mrozonek jeszcze czeka rozwój ogromny, ale być może dopiero przy wsparciu zewnętrznej dystrybucji branżowej, bo ta obecna finansowa cienko przędzie, dzieki niektórym rekodzielnikom ;)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.24.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.