Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Zapotrzebowanie na proste dania gotowe minęło

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-01-2013, 09:39
Ekspert: Zapotrzebowanie na proste dania gotowe minęło
Marek Moczulski, niezależny ekspert i doradca, były prezes spółki Mieszko SA

- Segment dań gotowych mógłby się dynamicznie rozwijać na naszym rynku, jednak producenci nie mają ciekawych propozycji dla konsumentów. Tanie pulpety w słoiku nie są już dla naszych konsumentów interesujące - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marek Moczulski, niezależny ekspert i doradca, były prezes spółki Mieszko SA.

Na rynku gotowych dań po oczach bije brak dostosowania oferty producentów do wymagań konsumentów. Dania gotowe, które są dostępne na rynku to głównie produkty mało innowacyjne, a segment prostych dań nie ma impulsów wzrostowych - twierdzi Marek Moczulski.

Jego zdaniem segment dań gotowych to nisza, która czeka na właściwe zagospodarowanie. - Polscy konsumenci chętnie sięgnęliby po bardziej wysublimowane dania gotowe - dodaje ekspert.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • też praktyk 18-01-2013, 11:11:
Do praktyka:
Bo sama sensoryka i oczekiwania konsumentów to nie wszystko... jeszcze określenie docelowego konsumenta, test cenowy, znajomość marki, docelowy kanał dystrybucji, odpowiedni merchandising, promocja, reklama i wiele innych czynników, które muszą tworzyć całość wpływa na decyzję czy produkt będzie się sprzedawał.
Po co wprowadzać na rynek dań gotowych produkty w cenie ok. 10 zł? Za 10 zł przeciętny Kowalski idzie do baru...

P.S. Rynek dań gotowy jest z pewnością łakomym kąskiem, ale jeden z wielkich musi w końcu postawić na budowanie świadomości i stworzyć "modę" na tego typu dania. Inaczej będą się sprzedawać tylko słoiki...
  • Franek 3 17-01-2013, 10:24:
A ja myślę, że rynek odrzuca te dania ze względu na SYF który w nich się znajduje. Ludzie zaczęli czytać etykiety i z przerażeniem zobaczyli co te danka zawierają. Mądry konsument na pewno tego nie kupi, może amerykanie i brytyjczycy tak, bo oni już nie umieją inaczej jeść, ale my nie.
Nie wszystko co z zachodu jest dobre i to nie tylko Dreaimlery ale także receptury dla przemysłu chemiczno spożywczego.
  • praktyk 16-01-2013, 13:35:
Hmmm człowiek któremu nie wyszło w prawdziwym biznesie zostaje ekspertem albo doradcą. Ryzyko zadne a pomądrzyć się można. Oferujemy na Polski rynek te same produkty które sprzedajęmy na rynki zagraniczne w duzych ilosciach. Badania sensoryczne przechodzą wyśmienicie a potem okazuje sie że detal i kosumenci nie chcą bo cena za wysoka. No bo przecież przyprawy, robocizna i opakowanie są za darmo i danie gotowe powinno kosztować tyle co podstawowy surowiec w nim ulokowany.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH