Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Zbliżający się sezon letni doprowadzi do dywersyfikacji pozycji liderów branży mrożonkowej

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-03-2012, 15:04
Ekspert: Zbliżający się sezon letni doprowadzi do dywersyfikacji pozycji liderów branży mrożonkowej
Zbigniew Mendel, prezes i właściciel firmy Mendel Company

Wydaje się, że zbliżający się sezon letni - tradycyjnie decydujący o obliczu branży mrożonkowej i jej kondycji finansowej - stanowi prawdziwe wyzwanie, może rozstrzygnąć o tendencjach rynkowych na najbliższe lata oraz doprowadzi nieuchronnie do istotnej dywersyfikacji pozycji rynkowej kluczowych graczy, zarówno po stronie producentów, jak i dystrybutorów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Zbigniew Mendel, prezes Mendel Company oraz były prezes Jago.

Zdaniem naszego rozmówcy, ostatni rok potwierdził, że dla rynku dystrybucji żywności mrożonej nachodzą lata zasadniczych przeobrażeń, zwłaszcza w aspekcie operacji logistycznych i dystrybucji tradycyjnej.

- Upadłość Jago, projekt Penty - Iglotexu, standing finansowy firm, wreszcie spowolnienie wzrostu rynku wewnętrznego w odniesieniu do żywności mrożonej, na skutek ograniczenia dochodu rozporządzalnego konsumentów i presji substytutów, oraz spodziewane przyspieszenie procesu konsolidacji kapitałowej - to kluczowe elementy nowej układanki rynkowej - komentuje Zbigniew Mendel.

Jak dodaje, sezon lodowy ujawni realnie istniejące różnice strategicznych interesów między liderami rynkowymi, wymuszając na nich konieczność wdrożenia działań obronnych przed rynkową marginalizacją i utratą udziałów rynkowych.

- Walka rozegra się na poziomie zagwarantowania swoim grupom asortymentowym przez poszczególnych producentów efektywnego dostępu do zamrażarek. To absolutny klucz do obrony i rozwoju pozycji rynkowej - mówi były prezes Jago.

Ponadto - zdaniem naszego eksperta - zagrożeniem dla liderów - producentów, staną się coraz bardziej dystrybutorzy i logiści wchodzący w funkcje producenta, dysponujący własnymi markami. - Tu konflikt interesów jest absolutnie oczywisty, a przyjmowana dotąd przez części producentów - liderów rynkowych pozycja wyczekiwania, bagatelizowania, czy instrumentalizacji w tej dziedzinie, okaże się największym grzechem zaniechania, błędem o strategicznym znaczeniu i daleko idących konsekwencjach - mówi.

Zbigniew Mendel przyznaje, że kondycja finansowa rynku hurtowego i detalicznego powoduje, że utrzymanie płynności finansowej, wiarygodność płatnika staną się czynnikiem decydującym o dalszej współpracy na linii dystrybutor - detalista, producent - dystrybutor. - To prawdziwe wyzwanie dla producentów i dystrybutorów, ich służb sprzedaży wynagradzanych najczęściej od stopnia realizacji celów firmy, w tym zwłaszcza realizacji planów sprzedaży - mówi.

Jak dodaje, jeżeli w branży szczególnie wrażliwej na sezonowość sprzedaży, uzależnionej od czynnika pogodowego, nachodzące lato okaże się kapryśne, los wielu hurtowników i dystrybutorów jest przesądzony. - Po prostu nie dotrwają oni do sezonu mrożonkowego. To smutna prawda, ale prawda - podsumowuje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Lodówa 12-03-2012, 10:16:
Zapotrzebowanie na art. mrożone jest i będzie ... a jeśli chodzi o natęrzenie potrzeb to z pewnością nie jest to teraz kwestia pogody.
Na chwilę obecna jedyne co widać w branży mrożonkowej to "dziura" dotycząca kompleksowej obsłudze logistycznej jaką świadczyła/ gwarantowała firma Jago Logistyka. Jedyne co można teraz zrobić to w pierwszej kolejności walczyć o producentów- teraz większość producentów błądzi po omacku szukając elastycznego operatora logistycznego. Mówimy oczywiście tu o przystosowaniu się do potrzeb jakie stawiają przed nami sieci handlowe/ klienci.
Nie będzie obsługi, nie będzie towaru w lodówkach to i nie będzie obrotu na lodach mimo super pogody. Klient jeżeli będzie miał gdzie kupić mrożonki to sam przyjdzie.
  • Balbina 09-03-2012, 15:32:
Tak dla zasady: Prezes Mendel odszedł z firmy JAGO 17.05.2007 jak podano w komunikacie giełdowym na skutek zmian właścicielskich i prawdopodobnych zmian strategicznych. Z nowymi właścicielami nie pracował ani jednego dnia.
Ze tak było i w jakim stanie zostawił firmę świadczą Raporty i wiemy najlepiej my byli pracownicy spółki.
Przejęcie T&B, zakup ARKTA S.A i stworzenie tam Centrum Dystrybucyjnego.
Zakup działki pod rozbudowę w Krzeszowicach.
Wtedy byliśmy liderami. Spółka nie miała długów, płaciła jak w szwajcarskim zegarku, zarabiała. Dziś po 5 latach nie ma firmy...
Jak było nie trzeba nikogo przekonywać. Dostawcy Jago, klienci Jago, pracownicy Jago, konkurencja Jago wiedzą o tym najlepiej. Wiedza zresztą dobrze i o tym co było w Jago przedtem i co było potem.
  • AZIS 09-03-2012, 13:01:
Cóż jesli ekspertem branży jest osoba, która miała duży wpływ na kształt JAGO i jego obecną sytuacje!?
Ocena rynku i uzależnienia od pogody ?
Rynek lodów i mrożonek jest na drodze dużych przemian, przemian związanych z oceną rotacji produktów i edukacji konsumenta, wygrają ci producenci i dystrybutorzy którzy nie będą zdani na łąskę i nie łaskę aury. Zarządzanie zespołami sprzedaży, detalisttą, zamrażarką i edukacja konsumenta.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH