Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspertka IŻŻ: W diecie Polaków wciąż jest zbyt mała ilość warzyw i owoców

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 18-08-2016, 15:26
Ekspertka IŻŻ: W diecie Polaków wciąż jest zbyt mała ilość warzyw i owoców
fot. shutterstock

- Każdego dnia powinniśmy dbać o to, żeby na naszych talerzach znajdowały się produkty z różnych grup żywieniowych, w odpowiednich proporcjach, tak by cała gama zawartych w nich składników odżywczych trafiła do naszego organizmu. Dzięki temu nie będzie nam grozić niedobór składników istotnych dla prawidłowego funkcjonowania, a my będziemy mogli cieszyć się dobrym zdrowiem - mówi dr Katarzyna Stoś, prof. nadzw. Instytutu Żywości i Żywienia.

Jak podkreśla Dr Katarzyna Stoś, prof. nadzw. Instytutu Żywości i Żywienia im bardziej różnorodny jadłospis, tym lepiej. Ważne są też proporcje, bo nie wszystkie produkty należy spożywać w takich samych ilościach. - Najlepiej spojrzeć na piramidę zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, jaką publikuje nasz Instytut. Zgodnie z nią, największy udział w naszej diecie powinny mieć warzywa i owoce. Jednak, aby w pełni z nich skorzystać musimy sięgać po różne produkty z tej grupy.  Niestety podstawowym błędem żywieniowym Polaków jest wciąż zbyt mała ilość warzyw i owoców w codziennym jadłospisie - dodaje Katarzyna Stoś.

Drugą grupą produktów, jakie powinny gościć na naszych stołach są produkty zbożowe. - Tu też warto zadbać o różnorodność. Pełnoziarniste makarony, kasze, płatki czy pełnoziarniste pieczywo stanowią główne źródło błonnika. W przypadku nabiału, także możemy wybierać spośród różnych produktów, takich jak mleko, jogurty czy kefir. Jedzmy także różne ryby, ale ograniczmy czerwone mięso. O różnorodność smaków potraw pozwolą z kolei zadbać zioła, będące nowością w piramidzie zdrowego żywienia. One także mają w sobie prozdrowotne składniki, a jednocześnie poprawiają smak, dzięki czemu mogą służyć do zmniejszenia ilości stosowanej soli, której wciąż spożywamy za duż0 - wylicza ekspertka IŻŻ.

Jej zdaniem codzienne zachowanie równowagi energetycznej, czyli zapewnienie organizmowi odpowiedniej dawki energii z pokarmów, jest bardzo ważne. - Dzięki temu możemy prawidłowo funkcjonować, mając siły na wszystkie, zaplanowane danego dnia aktywności. Im większy czeka nas wysiłek, im więcej energii będziemy wydatkować, tym więcej musimy jej sobie dostarczyć. Pamiętajmy jednak, aby jeść regularnie. Nie chodzi więc o to, by był to jeden czy dwa bardzo obfite posiłki, ale by zaplanować regularne dostarczanie energii z mniejszymi posiłkami, co kilka godzin. Dotyczy to zarówno nas samych, jak i naszych dzieci, które często są bardziej aktywne od dorosłych. Jeśli chodzi o podstawę zdrowej diety, czyli warzywa i owoce, to eksperci zalecają minimalne ich spożycie na poziomie 400 gram dziennie, w 5 porcjach. Jedną z nich może stanowić szklanka soku (ok. 200 ml)- dodaje Katarzyna Stoś.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 966) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.