REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspertka: Marki własne to jedyna szansa rozwoju segmentu ekologicznej żywności

  • Autor: www.portalspoyzwczy.pl
  • Data: 13-08-2013, 14:39
Ekspertka: Marki własne to jedyna szansa rozwoju segmentu ekologicznej żywności
Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry

- Produkty ekologiczne zaczęły się pojawiać w regularnych sieciach handlowych, często jako produkty marki własnej.To jedyna szansa rozwoju tego segmentu, gdyż mali producenci nie są w stanie udźwignąć tematu marketingu, nie mając wydajnych kanałów dystrybucji. Jedynie duże sieci, które mają swoje marki własne, są w stanie producentom ekologicznej żywności zapewnić odpowiednią skalę obrotów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

REKLAMA

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, prezes agencji badawczej Inquiry, jedynie duże sieci, które mają swoje marki własne, są w stanie producentom ekologicznej żywności zapewnić odpowiednią skalę obrotów. 

- Producenci żywności ekologicznej są za mali i nie są w stanie być elastycznymi, by dopasować się do formatów rynku, dla nich rozwiązaniem jest produkcja dla sieci pod markami własnymi sieci, jestem sobie w stanie wyobrazić nawet markę własną Biedronki. Marki producenckie też mają swoje miejsce na rynku ekologicznej żywności, jednak na mniejszą skalę - dodaje ekspertka.

Z drugiej stronie mamy bardzo silny import, bo w ramach UE firmy ekologiczne mają jednolity certyfikat. - Ujednolicenie tego certyfikatu i oznakowania było bardzo ważnym krokiem dla tego rynku - to dało szansę konsumentowi by poznał i zrozumiał ten rynek - dodaje ekspertka

Szacunkowa wartość rynku żywności ekologicznej wynosi 550-600 mln zł. Ten segment cały czas rośnie dwucyfrowo. Na kolejne lata zakładamy bezpieczny wariant prognozy i przewidujemy, że w 2015 r. wartość tego rynku wyniesie ok. 700 mln zł. 

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • cf 15-08-2013, 10:55:
ta pani "ekspertka" jest takiej samej jakości, jak żywność pod marką własną z dyskontu
  • dr W.Łukasik 14-08-2013, 11:57:
To żenująca teza. W najlepszym razie świadczyć może o braku zrozumienia istoty marki własnej oraz żywności ekologicznej - jej produkcji i sposobów komercjalizacji.
Marki własne sieci handlowych to droga do erozji segmentu żywności ekologicznej !.Zaprzeczenie skracania łańcucha dostaw i rozwoju lokalnych rynków ,produkcji wysokiej jakości i możliwości identyfikowania producenta itp.
Marki własne to masowa produkcja,wielkie partie dostaw, rozbudowana logistyka, anonimowy/zmieniający się / producent . Nie rozumiem czemu Portal Spożywczy tak niedorzeczne i szkodliwe dla rynku tezy eksponuje.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH