Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspertka Mintel na Food Show 2017 o trendach na rynku żywności funkcjonalnej

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2017, 12:03
Ekspertka Mintel na Food Show 2017 o trendach na rynku żywności funkcjonalnej
Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel/ fot. PTWP

- Na rynku żywności funkcjonalnej można wyróżnić kilka dominujących trendów. Polscy konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty skierowane dla osób aktywnych, żywność dla alergików oraz produkty, które mają działanie i składniki zbliżone do suplementów diety - mówiła podczas Food Show 2017 Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

Debatę zatytułowaną "Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem" Honorata Jarocka z firmy Mintel rozpoczęła prezentacją dot. trendów na rynku żywności. 

Jej zdaniem produkty masowe starają się nawiązywać do zdrowego trybu życia dzisiejszego konsumenta. Polscy konsumenci zdają sobie sprawę, że to nie tylko zdrowa dieta ale i aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na ich wygląd i samopoczucie. W związku z tym zapotrzebowanie na produkty funkcjonalne, które nie tylko wesprą wydolność fizyczną, ale dodadzą energii czy też ułatwią zgubienie wagi, to ważny kierunek dla konsumentów.

- Z naszych obserwacji wynika, że zwykli konsumenci którzy nie uprawiają sportu na co dzień, też są zainteresowani produktami wyspecjalizowanymi pod ich potrzeby. Jednak chcą, żeby te produkty były naturalne. Bardzo mocno odchodzą od produktów, które zawierają niezrozumiałe dla nich informacje na etykietach. To oni definiują nowe potrzeby i kierunki na rynku. Naturalność i dobry smak to jest coś czego poszukują - wyliczała podczas konferencji Honorata Jarocka.

Kolejnym kierunkiem rozwoju dla masowego rynku są produkty z przyjemnościowym kontekstem oraz bardziej wyspecjalizowane produkty pod konkretne grupy odbiorców np. skierowane dla aktywnych kobiet. - Poza tym wiele produktów próbuje się wpasować w lifestylowe diety eliminacyjne, diety wegańskie, żywność wolną od glutenu - dodała. 

Zdaniem ekspertki duże jest również zapotrzebowanie na produkty wolne od różnych substancji, co jest efektem nie tylko rosnącej skali alergii. - Rośnie zapotrzebowanie na tego typu produkty wśród osób, które samoistnie rezygnują z pewnych składników, ponieważ wydaje im się że taka dieta eliminacyjna może być zdrowsza, co oczywiście może być kwestią sporną - mówiła Honorata Jarocka.

Z badania firmy Mintel wynika, że konsumenci w Polsce mówią o tym, że chętnie widzieliby szerszy asortyment produktów bezglutenowych jeśli chodzi o półkę z batonikami. Alarmują również, że na sklepowych półkach jest zbyt mało produktów bez laktozy w kategorii jogurtów.

- Produkty funkcjonalne to odpowiedź na zacieranie się granic między suplementami diety a regularną żywnością. "Jesteś tym co jesz" - to maksyma, która przyświeca osobom, które mają holistyczne podejście do zdrowego stylu życia i zdają sobie sprawę, że to co jemy wpływa bezpośrednio na to jak się czujemy i jak wyglądamy. W związku z tym zapotrzebowanie na produkty funkcjonalne rośnie, bo oczekujemy szybkich efektów, właśnie dzięki żywności którą wybieramy. Polscy konsumenci deklarują zapotrzebowanie na tego typu produkty, wierzą że to produkty funkcjonalne ułatwiają im prowadzenie zdrowszego trybu życia. Polscy konsumenci mówią o tym, że na rynku nie ma odpowiedniej liczby funkcjonalnych opcji jeśli chodzi o najbardziej popularne kategorie takie jak jogurty czy płatki. Oni sięgają po produkty funkcjonalne przede wszystkim po to, by wzmocnić swoją odporność - podsumowała Honorata Jarocka. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • daesh 21-03-2017, 13:13:
żywnosć to jest funkcjonalna sama w sobie bez tej przetworzonej procesowo-chemicznie papki jaką się sprzedaje pod róznymi postaciami - zwykła woda oczyszcza, mleko i baniał są bogate w wapń a marchewka w witaminę A - nie trzeba tam przemysłowego badziewia

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH