Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2017: Polski konsument wymaga od producenta coraz więcej

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2017, 20:11
Food Show 2017: Polski konsument wymaga od producenta coraz więcej
Paweł Łukasik, współautor bloga Gotowaniezpasja.pl, fot. PTWP

- Zafascynowani egzotyką zapomnieliśmy o produktach znanych od setek lat w rodzimej kuchni. Dziś odkrywamy warzywa, jak jarmuż, pasternak czy brukiew, ale to dobrze. Zaczynamy odżywiać się bardziej świadomie, stosujemy diety. Coraz więcej wiemy i coraz więcej wymagamy od producenta, nie zadowala nas cokolwiek - mówił Paweł Łukasik, współautor bloga Gotowaniezpasja.pl podczas debaty "Lokalność i regionalność jako przeciwwaga dla produkcji masowej" na Food Show 2017.

Paweł Łukasik przyznał, że przygotowując materiały do bloga, książek i publikacji wraz ze współautorem bloga Grzegorzem Targoszem, poszukuje produktów dobrej jakości.

- Często są to produkty tradycyjne z recepturą, która pojawiła się dużo wcześniej zanim zaczęliśmy masowo produkować tzw. tanią żywność. Tradycyjne wyroby są droższe, ponieważ wymagają więcej miłości, czasu, i nakładów pracy - dodał.

Łukasik zauważa, że Polacy odkrywają na nowo zapomniane smaki polskiej kuchni.

- Modna zaczyna być np. kasza. Dbamy o swoje zdrowie coraz bardziej. Zafascynowani innymi produktami zapomnieliśmy jednak o produktach kiedyś znanych w rodzimej kuchni. Dziś odkrywamy warzywa, które teraz są wielką nowością, jak jarmuż, pasternak czy brukiew, ale to dobrze. Zaczynamy odżywiać się bardziej świadomie, stosujemy diety bezmięsne, bezglutenowe. Coraz więcej wiemy i coraz więcej wymagamy od producenta, nie zadowala nas cokolwiek - dodał.

Paweł Łukasik przypomniał, że w Małopolsce pojawia się coraz więcej inicjatyw promujących żywność regionalną i lokalną.

- Jest to np. Małopolski Festiwal Smaku. Dzięki niemu jest możliwość poznania lokalnych producentów. Można porozmawiać, spróbować takiego produktu, który musi się bronić jakością i smakiem. A jeśli jest on droższy to przynajmniej wiemy z jakiego powodu - dodał.

Autor bloga Gotowaniezpasja.pl jest zdania, że produkty tradycyjne mogą być ciekawym pomysłem na wyróżnienie się dla restauracji.

- Trzeba to tylko opakować w odpowiednią informację żeby nie była to "jakaś szynka", "jakieś warzywo" tylko restaurator i klient wiedział co za tym stoi. Można ciekawie to rozwinąć i zbudować siłę. W przypadku produktów tradycyjnych pozbywamy się tego, co podnosi cenę produktów sprowadzanych z daleka: kosztów transportu, magazynowania, a więc elementów, które sprawiają, że żywność traci na jakości. Zwracamy na to dużą uwagę, nasza świadomość rośnie - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.