REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Food Show 2017: Polski konsument wymaga od producenta coraz więcej

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2017, 20:11
Food Show 2017: Polski konsument wymaga od producenta coraz więcej
Paweł Łukasik, współautor bloga Gotowaniezpasja.pl, fot. PTWP

- Zafascynowani egzotyką zapomnieliśmy o produktach znanych od setek lat w rodzimej kuchni. Dziś odkrywamy warzywa, jak jarmuż, pasternak czy brukiew, ale to dobrze. Zaczynamy odżywiać się bardziej świadomie, stosujemy diety. Coraz więcej wiemy i coraz więcej wymagamy od producenta, nie zadowala nas cokolwiek - mówił Paweł Łukasik, współautor bloga Gotowaniezpasja.pl podczas debaty "Lokalność i regionalność jako przeciwwaga dla produkcji masowej" na Food Show 2017.

REKLAMA

Paweł Łukasik przyznał, że przygotowując materiały do bloga, książek i publikacji wraz ze współautorem bloga Grzegorzem Targoszem, poszukuje produktów dobrej jakości.

- Często są to produkty tradycyjne z recepturą, która pojawiła się dużo wcześniej zanim zaczęliśmy masowo produkować tzw. tanią żywność. Tradycyjne wyroby są droższe, ponieważ wymagają więcej miłości, czasu, i nakładów pracy - dodał.

Łukasik zauważa, że Polacy odkrywają na nowo zapomniane smaki polskiej kuchni.

- Modna zaczyna być np. kasza. Dbamy o swoje zdrowie coraz bardziej. Zafascynowani innymi produktami zapomnieliśmy jednak o produktach kiedyś znanych w rodzimej kuchni. Dziś odkrywamy warzywa, które teraz są wielką nowością, jak jarmuż, pasternak czy brukiew, ale to dobrze. Zaczynamy odżywiać się bardziej świadomie, stosujemy diety bezmięsne, bezglutenowe. Coraz więcej wiemy i coraz więcej wymagamy od producenta, nie zadowala nas cokolwiek - dodał.

Paweł Łukasik przypomniał, że w Małopolsce pojawia się coraz więcej inicjatyw promujących żywność regionalną i lokalną.

- Jest to np. Małopolski Festiwal Smaku. Dzięki niemu jest możliwość poznania lokalnych producentów. Można porozmawiać, spróbować takiego produktu, który musi się bronić jakością i smakiem. A jeśli jest on droższy to przynajmniej wiemy z jakiego powodu - dodał.

Autor bloga Gotowaniezpasja.pl jest zdania, że produkty tradycyjne mogą być ciekawym pomysłem na wyróżnienie się dla restauracji.

- Trzeba to tylko opakować w odpowiednią informację żeby nie była to "jakaś szynka", "jakieś warzywo" tylko restaurator i klient wiedział co za tym stoi. Można ciekawie to rozwinąć i zbudować siłę. W przypadku produktów tradycyjnych pozbywamy się tego, co podnosi cenę produktów sprowadzanych z daleka: kosztów transportu, magazynowania, a więc elementów, które sprawiają, że żywność traci na jakości. Zwracamy na to dużą uwagę, nasza świadomość rośnie - dodał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH