Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2017: Producenci muszą dbać o jakość produktu wspólnie z sieciami handlowymi

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2017, 16:17
Food Show 2017: Producenci muszą dbać o jakość produktu wspólnie z sieciami handlowymi
Adam Pajewski, członek zarządu Stowarzyszenia Sady Grójeckie, fot PTWP

- Współpracując z Lidlem musieliśmy wypracować regułę, aby nasze owoce stały bliżej chłodziarek, gdyż w ten sposób będą dłużej świeże. Jabłka muszą też być traktowane delikatnie, np. nie można ich wysypać do pojemników jak ziemniaków. Utrzymujemy wysoką jakość, na której sieci zależy tak samo jak nam. Wspólnie dbamy o ten produkt - mówił Adam Pajewski, członek zarządu Stowarzyszenia Sady Grójeckie podczas debaty "Lokalność i regionalność jako przeciwwaga dla produkcji masowej" na Food Show 2017.

Adam Pajewski przyznał, że choć jabłka grójeckie odniosły sukces na rynku krajowym, to, patrząc globalnie, pozostało jeszcze wiele do zrobienia.

- Widząc naszą konkurencję na Zachodzie i potęgę tamtejszych marek, jesteśmy dopiero na starcie. Przykład marki Melinda, która jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek żywności we Włoszech w ogóle i często wskazywaną przed Coca-Colą, pokazuje jak wiele jeszcze przed nami - dodaje.

Pajewski, który jest również udziałowcem grupy producenckiej Rajpol przyznał, że wielką bolączką wszystkich sadowników są zaostrzające się normy środowiskowe i przepisy dotyczące ochrony konsumenta.

- Dlatego wszystkich naszych dostawców badamy na obecność pozostałości substancji aktywnych w owocach. Od kolejnego sezonu zamierzamy kontrolować co najmniej dwukrotnie każde gospodarstwo żeby mieć pewność, że dostarczane owoce są zdrowe.

Przedstawiciel Sadów Grójeckich jest zdania, że Polacy dojrzeli już do patriotyzmu lokalnego także w wymiarze kulinarnym.

- Podróżując po świecie możemy doświadczyć tego, że nasi producenci również produkują bardzo smacznie i zdrowo. Sieci handlowe także zauważają ten narastający trend w całej Polsce i, podobnie jak na Zachodzie, tworzą specjalne działy gdzie można kupić produkty regionalne z całego świata - dodał.

Pajewski przyznał, że wyzwaniem dla wielu producentów jest utrzymanie jakości produktu w momencie wejścia do sieci handlowych.

- Trzeba trzymać się jakości i nie zachłysnąć się tym, że już jesteśmy rozpoznawalni, nasz produkt jest znany. Nie można wówczas zejść do masówki, aby produkt nie zaczął tracić na jakości. To wielkie wyzwanie, zarówno po stronie producentów, jak i sieci. Współpracując z Lidlem musieliśmy wypracować regułę, aby nasze owoce stały bliżej chłodziarek, gdyż w ten sposób będą dłużej świeże. Jabłka muszą też być traktowane delikatnie, np. nie można ich wysypać do pojemników jak ziemniaków. Utrzymujemy wysoką jakość, na której sieci zależy tak samo jak nam. Wspólnie dbamy o ten produkt. Tak samo wszystkie inne marki lokalne z oznaczeniami muszą dbać o to żeby ich produkt był wyróżniony, ustawiony w dobrym miejscu w sklepie i widoczny. W promocji produktów regionalnych długa droga przed nami, musimy wyznaczać nowe trendy, ale i uczyć się od najlepszych - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.