Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Food Show 2017: "Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem"

O potencjale rozwoju rynku żywności ekologicznej, nowych niszach do zagospodarowania w tym segmencie oraz o świadomości polskiego konsumenta - rozmawiali paneliści podczas debaty zatytułowanej "Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem" w ramach Food Show 2017.

Food Show 2017:
Food Show 2017, debata "Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem "

Debatę pt." Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem" rozpoczęła prezentacją Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

- Na rynku żywności funkcjonalnej można wyróżnić kilka dominujących trendów. Polscy konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty skierowane dla osób aktywnych, żywność dla alergików oraz produkty, które mają działanie i składniki zbliżone do suplementów diety - mówiła podczas Food Show 2017.

Jej zdaniem produkty masowe dostępne na rynku starają się nawiązywać do zdrowego trybu życia dzisiejszego konsumenta. Polscy konsumenci zdają sobie sprawę, że to nie tylko zdrowa dieta ale i aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na ich wygląd i samopoczucie. W związku z tym zapotrzebowanie na produkty funkcjonalne, które nie tylko wesprą wydolność fizyczną, ale dodadzą energii czy też ułatwią zgubienie wagi, to ważny kierunek dla konsumentów.

- Z naszych obserwacji wynika, że zwykli konsumenci którzy nie uprawiają sportu na co dzień, również są zainteresowani produktami wyspecjalizowanymi pod ich potrzeby. Jednak chcą, żeby były one jak najbardziej naturalne. Bardzo mocno odchodzą od produktów, które zawierają niezrozumiałe dla nich informacje na etykietach. To oni definiują nowe potrzeby i kierunki na rynku. Naturalność i dobry smak to jest coś, czego poszukują - wyliczała podczas konferencji Honorata Jarocka.

Kolejnym kierunkiem rozwoju dla masowego rynku są produkty z przyjemnościowym kontekstem oraz bardziej wyspecjalizowane produkty pod konkretne grupy odbiorców np. skierowane dla aktywnych kobiet. - Poza tym wiele produktów próbuje się wpasować w lifestylowe diety eliminacyjne, diety wegańskie, żywność wolną od glutenu - dodała. 

Zdaniem ekspertki duże jest również zapotrzebowanie na produkty wolne od różnych substancji, co jest efektem nie tylko rosnącej skali alergii. - Rośnie zapotrzebowanie na tego typu produkty wśród osób, które samoistnie rezygnują z pewnych składników, ponieważ wydaje im się że taka dieta eliminacyjna może być zdrowsza, co oczywiście może być kwestią sporną - mówiła Honorata Jarocka.

Z badania firmy Mintel wynika, że konsumenci w Polsce mówią o tym, że chętnie widzieliby szerszy asortyment produktów bezglutenowych jeśli chodzi o półkę z batonikami. Alarmują również, że na sklepowych półkach jest zbyt mało produktów bez laktozy w kategorii jogurtów.

więcej informacji:

Food Show 2017 RSS ALERT    /    żywność ekologiczna 2017 RSS ALERT    /    rynek żywności ekologicznej RSS ALERT    /    Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    Sławomir Chłoń RSS ALERT    /    Organic Farma Zdrowia RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Czesław Meus RSS ALERT    /    Polska Ekologia RSS ALERT    /    Michał Lasocki RSS ALERT    /    Intenson Europe RSS ALERT    /    Grzegorz Rykaczewski RSS ALERT    /    BZ WBK RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.184
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.