Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show 2017: "Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem" (pełna relacja)

  • Autor: Magdalena Brzózka; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2017, 17:00
Food Show 2017:
Food Show 2017, debata "Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem "

O potencjale rozwoju rynku żywności ekologicznej, nowych niszach do zagospodarowania w tym segmencie oraz o świadomości polskiego konsumenta - rozmawiali paneliści podczas debaty zatytułowanej "Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem" w ramach Food Show 2017.

Debatę pt." Produkty naturalne i ekologiczne – między rosnącym trendem a intratnym biznesem" rozpoczęła prezentacją Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

- Na rynku żywności funkcjonalnej można wyróżnić kilka dominujących trendów. Polscy konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty skierowane dla osób aktywnych, żywność dla alergików oraz produkty, które mają działanie i składniki zbliżone do suplementów diety - mówiła podczas Food Show 2017.

Jej zdaniem produkty masowe dostępne na rynku starają się nawiązywać do zdrowego trybu życia dzisiejszego konsumenta. Polscy konsumenci zdają sobie sprawę, że to nie tylko zdrowa dieta ale i aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na ich wygląd i samopoczucie. W związku z tym zapotrzebowanie na produkty funkcjonalne, które nie tylko wesprą wydolność fizyczną, ale dodadzą energii czy też ułatwią zgubienie wagi, to ważny kierunek dla konsumentów.

- Z naszych obserwacji wynika, że zwykli konsumenci którzy nie uprawiają sportu na co dzień, również są zainteresowani produktami wyspecjalizowanymi pod ich potrzeby. Jednak chcą, żeby były one jak najbardziej naturalne. Bardzo mocno odchodzą od produktów, które zawierają niezrozumiałe dla nich informacje na etykietach. To oni definiują nowe potrzeby i kierunki na rynku. Naturalność i dobry smak to jest coś, czego poszukują - wyliczała podczas konferencji Honorata Jarocka.

Kolejnym kierunkiem rozwoju dla masowego rynku są produkty z przyjemnościowym kontekstem oraz bardziej wyspecjalizowane produkty pod konkretne grupy odbiorców np. skierowane dla aktywnych kobiet. - Poza tym wiele produktów próbuje się wpasować w lifestylowe diety eliminacyjne, diety wegańskie, żywność wolną od glutenu - dodała. 

Zdaniem ekspertki duże jest również zapotrzebowanie na produkty wolne od różnych substancji, co jest efektem nie tylko rosnącej skali alergii. - Rośnie zapotrzebowanie na tego typu produkty wśród osób, które samoistnie rezygnują z pewnych składników, ponieważ wydaje im się że taka dieta eliminacyjna może być zdrowsza, co oczywiście może być kwestią sporną - mówiła Honorata Jarocka.

Z badania firmy Mintel wynika, że konsumenci w Polsce mówią o tym, że chętnie widzieliby szerszy asortyment produktów bezglutenowych jeśli chodzi o półkę z batonikami. Alarmują również, że na sklepowych półkach jest zbyt mało produktów bez laktozy w kategorii jogurtów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 838) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH