Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Food Show: Przyszłość leży w tradycji – naturalność, lokalność i prostota budują zaufanie konsumentów (pełna relacja)

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 19-03-2018, 14:06
Food Show: Przyszłość leży w tradycji – naturalność, lokalność i prostota budują zaufanie konsumentów (pełna relacja)
Przyszłość leży w tradycji /fot. PTWP

O zaufaniu w relacjach konsument – producent żywności, o rosnącej świadomości konsumentów i poszukiwaniu przez nich nowych smaków i zdrowia w żywności rozmawialiśmy podczas debaty Przyszłość leży w tradycji – naturalność, lokalność i prostota budują zaufanie konsumentów na Food Show 2018.

Zdaniem Izabelli Byszewskiej, prezes zarządu Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego, główną przyczyną zainteresowania żywnością lokalną były różne afery w produkcji żywności jak np. bioksyny w kurnikach czy choroba szalonych krów. Uważa, że świadomość i wiedza konsumentów na temat pochodzenia i powstawania produktów wpływa na to, że coraz częściej sięgają oni po produkty od lokalnych hodowców. – Moda na produkty regionalne w krajach zachodnich zaczęła się już w latach 80 i 90, kiedy to zaczęto doceniać walory żywności bio. Ta moda przyszła w kolejnych latach do nas z zachodu. Natomiast główną przyczyną zainteresowania tego typu żywnością było różne afery w produkcji żywności jak np. bioksyny w kurnikach czy choroba szalonych krów. Były to afery związane przede wszystkim z dużą produkcją żywnościową, co spowodowało tęsknotę konsumentów za małą skalą produkcji. Warto przypomnieć słyną drogę od pola do stołu, gdzie produkt jest zidentyfikowany od rozpoznania surowca, a skończywszy na podaniu do stołu – tłumaczyła prezes zarządu Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego.

– Przyczyną zainteresowania regionalną żywnością są także rozmaite imprezy i akcje jak np. lokalne święto kapusty czy pomidora, gdzie takie lokalne produkty używa i promuje się. Takie przyczyny spowodowały, że do konsumentów trafiają produkty o jak najkrótszej drodze od producenta – dodała Izabella Byszewska.

Na kwestie związane z sezonowością zwróciła uwagę Hanna Stolińska-Fiedorowicz, dietetyk kliniczny z Instytutu Żywności i Żywienia. W jej opinii, sezonowość sprawia, że chętnie sięgamy po produkty regionalne jak np. warzywa sezonowe. - Natomiast mamy coraz mniejsze zaufanie do żywości. Moi pacjenci często pytają mnie, gdzie lepiej robić zakupy, czy na bazarze czy jednak w dużym sklepie – powiedziała Hanna Stolińska-Fiedorowicz. Jej zdaniem, rynek polskich produktów regionalnych zyskuje na jakości, a konsumenci sięgają po produkty coraz częściej, biorąc pod uwagę ich sezonowość. – Poznaliśmy już wiele produktów zagranicznych, natomiast polscy producenci doganiają zachód i tworzą dobre i wygodne produkty, które mają dobry skład jak np. zupy kremy. Sezonowość sprawia, że chętnie sięgamy po produkty regionalne jak np. warzywa sezonowe. Natomiast mamy coraz mniejsze zaufanie do żywości. Moi pacjenci często pytają mnie, gdzie lepiej robić zakupy, czy na bazarze czy jednak w dużym sklepie – wyjaśnia Hanna Stolińska-Fiedorowicz. – Konsumenci chcą wracać do przeszłości i jeść produkty tak jak nasze mamy i babcie. Żyjemy w innych czasach, gdzie jest inne powietrze, żywność i styl życia, więc trudno porównywać dzisiejsze jedzenie z tym z przeszłości. Natomiast kuchnia lokalna kojarzy nam się przyjemnie właśnie z kuchnią naszych mam i babć, ze smakami dzieciństwa – dodała dietetyk kliniczny.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 619) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.