Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

FRSiH 2017: Pojęcie ‘żywność funkcjonalna’ nie zachęci konsumentów do zakupu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2017, 10:16
FRSiH 2017: Pojęcie ‘żywność funkcjonalna’ nie zachęci konsumentów do zakupu
Aleksandra Wędrychowska-Karpińska, radca prawny, partner, współzarządzająca praktyką prawa własności intelektualnej & TMT w kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr, fot. PTWP

- Definicja ‘żywność funkcjonalna’ nie podkreśla wzbogacenia żywności o dodatkowe minerały czy witaminy, tylko wręcz przeciwnie – budzi jakiś niepokój – mówiła Aleksandra Wędrychowska-Karpińska, radca prawny, partner, współzarządzająca praktyką prawa własności intelektualnej & TMT w kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr, podczas debaty „Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowotnej, funkcjonalnej, do superfoods”, w ramach X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Czym w świetle prawa jest żywność funkcjonalna i superfoods? Czy możemy spodziewać się nowych regulacji w tym zakresie? - Prawnicy zawsze przyglądają się rzeczywistości i starają się tą rzeczywistość ubrać w słowa. Zwykle są spóźnieni o wiele wiele lat w stosunku do tej rzeczywistości, bo zanim znajdą dobre definicje, upływa wiele czasu. W związku z tym, nie możemy poszukiwać definicji żywności funkcjonalnej w przepisach prawa – mówiła.

Dodała, że można poszukiwać takich definicji w pewnych raportach, które omawiają rzeczywistość.

- W tej chwili jakąś kategorią prawną jest żywność wzbogacona o minerały i witaminy, mamy również suplementy diety – powiedziała Aleksandra Wędrychowska-Karpińska.

Czy powinna powstać definicja żywności funkcjonalnej? - To nie jest to pojęcie, które w przyszłości będzie zachęcało klientów do zakupu, nie podkreśla wzbogacenia żywności o dodatkowe minerały czy witaminy, tylko wręcz przeciwnie – budzi jakiś niepokój. Natomiast z całą pewnością prędzej czy później zetkniemy się z koniecznością bliższej regulacji, dostosowania zwłaszcza w zakresie reklamy przepisów tak, aby można zawsze mówić o tej żywności w sposób zupełnie prawdziwy, aby tej rzeczywistości nie zaciemniać – podkreśliła mecenas.

- Jeżeli chodzi o promocję superfoods, to z całą pewnością powstaje duża pokusa, aby sporo takich dodatkowych oświadczeń, zapewnień złożyć przy okazji promocji tej szczególnej żywności bardzo mocno nasyconej dodatkowymi elementami żywnościowymi – dodała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 319) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH