REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

FRSiH: Promocje mało skuteczne w kategorii ziół i przypraw

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2015, 10:38
FRSiH: Promocje mało skuteczne w kategorii ziół i przypraw
Andrzej Odzioba, dyrektor sprzedaży i członek zarządu McCormick, podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Andrzej Odzioba, dyrektor sprzedaży i członek zarządu McCormick, podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu zwrócił uwagę na to, że istnieją kategorie produktów spożywczych, w przypadku których promocje cenowe są mało skuteczne. Dotyczy to m.in. ziół i przypraw.

REKLAMA

Kategoria ta rośnie w Polsce dynamicznie, średnio o ponad 8 proc. rocznie w ostatnich pięciu latach, a od początku tego roku o ponad 13 proc. Najmniejsze wzrosty generuje jednak w okresach promocyjnych, co oznacza, że producenci powinni szczególnie uważać na inwestycje czynione w promocje.

Trendami, które natomiast kształtują kategorię ziół i przypraw, są prozdrowotność, lokalność i wygoda. Odzioba tłumaczył, że konsumenci często próbują zastąpić produkty o dużej zawartości soli właśnie ziołami i przyprawami, czytają etykiety, jak również coraz chętniej poszukują rozwiązań pomocnych w przyrządzaniu lokalnych potraw. Nie chcą także tracić w sklepie czasu na szukanie rozwiązań, których potrzebują.

Dyrektor sprzedaży McCormick odniósł się także do tego, jak zachowują się w sklepie osoby kupujące przyprawy i zioła. Wyróżnił dwie kategorie shopperów: osoby poszukujące składników oraz osoby poszukujące rozwiązań.

- Osoby poszukujące składników coraz częściej zwracają uwagę na jakość owych składników. Są w tej grupie osoby, które gotują w sposób dosyć prosty, nieskomplikowany, powtarzalny i używają kilku składników. Są jednak również tzw. proper cooks, którzy są w stanie sami przygotować swoje własne mieszanki z pojedynczych przypraw i jeszcze bardziej interesuje ich wysoka jakość: mogą nawet dyskutować o zawartości pieprzu w pieprzu - powiedział Andrzej Odzioba.

Shopperzy poszukujący rozwiązań zachowują się inaczej. Chcą kupić gotową mieszankę do konkretnego dania, albo zainspirować się i przygotować coś, czego nigdy jeszcze nie robili. Cena produktu jest dla nich o wiele mniej ważna, niż ma to miejsce w przypadku shopperów poszukujących składników. Dla nich liczy się to, że nie zepsują mięsa, które zakupili.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH