Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Green Factory stawia na innowacje

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-02-2015, 12:15
Green Factory stawia na innowacje
Artur Rytel, prezes Green Factory/ fot. Żelazna Studio

Nie ma jednej definicji innowacji. Czym jest ona dla założyciela Green Factory? - Dla mnie produkt jest finałem szerszego podejścia do innowacji w aspekcie organizacyjnym i technologicznym. Na innowacje patrzę szerzej niż produktowo. To nietypowe podejście do organizacji, do pracowników, zmiany w systemach IT, to również nowe technologie, które staramy się wprowadzać na każdym etapie łańcucha produkcji - mówi Artur Rytel, prezes Green Factory.

- Staram się także stymulować współpracowników, żebyśmy nie tylko implementowali nowe produkty i technologie, ale i sami kreowali nowe możliwości. Moja definicja innowacyjności to nowe zastosowania, wprowadzanie na rynek produktów, których konsumenci wcześniej nie znali - zapewnia Artur Rytel.

Dobrym tego przykładem jest w Polsce brokuł. Polacy są nauczeni konsumować go na ciepło, Green Factory chce zmienić podejście konsumentów, by zaczęli go używać na świeżo, na surowo. Podobnie jest zresztą ze szpinakiem. Szef Green Factory widzi duży wzrost konsumpcji szpinaku, który dzisiaj coraz częściej je się w postaci świeżej, np. jako baza czy dodatek do sałatek.

- Można dyskutować czy jest to innowacja czy implementacja, bo te warzywa od lat funkcjonują w ten sposób na światowych rynkach. Jednak musi być ktoś, kto na danym rynku to wdroży i zainspiruje konsumentów. Potrzeba szerokich działań, żeby konsumenta do innego spojrzenia na dany produkt namówić - dodaje Artur Rytel. I tym zajmuje się Green Factory.

Firma duży nacisk kładzie na rozwój umytych produktów typu rukola, roszponka i szpinak. Nowy zakład w Niepruszewie, w którym wytwarzane są myte warzywa, dzięki zainstalowanemu tam tunelowi myjąco-suszącemu, jest jednym z najbardziej nowoczesnych w Europie. W tym roku na rynku zadebiutował szpinak, rukola, roszponka myte marki Fit&Easy. Pozornie mało istotna sprawa, jednak są to produkty gotowe do spożycia, co daje naszym konsumentom duże ułatwienie w ich przygotowaniu.

- Tego typu produkty będziemy mocno lokować na rynku polskim, pierwsze próby są udane, odzew klientów jest pozytywny. Za to trudne są negocjacje z sieciami handlowymi, które ciężko jest przekonać do tego, że konsument jest w stanie zapłacić za produkt umyty więcej - dodaje Krzysztof Wierzbicki, senior key account manager w Green Factory Holding.

Wszystkie sieci handlowe oczekują od dostawców najwyższych standardów jakości warzyw dostarczanych do nich. Finalna walka skupia się jednak na cenie produktu.

Obecnie grupa skupia się na poszerzaniu oferty linii Fit&Easy, produktów na rynek convenience.

W 2012 r., z inicjatywy Artura Rytla a także jego ojca i brata, powstała grupa producentów warzyw - Primavega. Grupa powstała z połączenia ośmiu producentów z rejonu mazowieckiego i łódzkiego, obecnie pracuje tam 80 osób. Primavega prowadzi uprawy na powierzchni ponad 750 ha i stale powiększa ten areał, w planach ma również poszerzanie asortymentu warzyw.

Więcej czytaj w serwisie: www.sadyogrody.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.