REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Bakalland kończy 25 lat

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2016, 11:02
Grupa Bakalland kończy 25 lat
Marek Moczulski, prezes Bakalland S.A./ fot. Żelazna studio

W roku 2016 Bakalland, jeden z liderów polskiego rynku bakalii, obchodzi 25-lecie swojej działalności. Spółka powstała w atmosferze wolności gospodarczej wczesnych lat 90-tych.

REKLAMA

Początki marki Bakalland sięgają 1991 roku, kiedy trzej przyjaciele ze studiów, wśród których był Marian Owerko, obecny przewodniczący Rady Nadzorczej, założyli firmę Uno Tradex.

W jednym miejscu znajdował się zarówno magazyn, jak i odbywała się cała produkcja. Firma zajmowała się wówczas głównie handlem świeżymi owocami i warzywami. W 1993 roku bakalie pod marką UNO pojawiły się w sieci sklepów Społem oraz Globi. Kolejne lata przyniosły dalszy rozwój organiczny oraz połączenie z firmą Fresco. Nastąpił dynamiczny wzrost portfolio produktów, co pozwoliło w roku 2000 osiągnąć sprzedaż w wysokości 60 mln złotych.

W 2001 roku firma postawiła na markę Bakalland. Kampanie reklamowe pozwoliły jej na dynamiczny wzrost udziałów rynkowych. W roku 2006 spółka zmieniła nazwę na Bakalland i zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. 

Rok 2014 był przełomowym w rozwoju Grupy Kapitałowej Bakalland. Została wówczas dokonana akwizycja spółki Delecta, która w roku następnym została zintegrowana ze spółką Bakalland. W okresie od 2014 roku zrealizowano gruntowne zmiany wizerunkowe w marce Bakalland, wprowadzono do oferty szereg nowych produktów, pochodzących z najlepszych światowych plantacji. W kolejnym roku do Grupy Kapitałowej Bakalland dołączyła Delecta – producent mieszanek do ciast, słodkich deserów oraz kawy zbożowej Anatol. W 2015 roku dokonano rewitalizacji marki Delecta. Prezesem zarządu spółki od 2014 roku jest Marek Moczulski.

- Z szacunkiem patrzymy w przeszłość, bowiem oprócz ćwierćwiecza Bakallandu mamy także 200-letnią historię zakładu produkcyjnego we Włocławku, gdzie powstają produkty marki Delecta. Z dużymi ambicjami myślimy jednak o nadchodzących latach. Wraz z zaangażowanym zespołem nieustannie pracujemy nad dalszym rozwojem, by zapewniać wyszukaną przyjemność z jedzenia, a także inspiracje do zdrowego i pełnego pasji życia – mówi Marek Moczulski, prezes zarządu firmy Bakalland.

Obecnie Grupa Kapitałowa Bakalland generuje obroty w wysokości ponad 500 mln zł rocznie. Grupę Kapitałową Bakalland tworzą główne marki Bakalland i Delecta, które wytwarzają swoje produkty na terenie Polski. W fabrykach zlokalizowanych w Janowie Podlaskim, Włocławku, Łodzi i Osinie, odbywa się produkcja. Produkty marek z portfolio Grupy dostępne są w Polsce oraz na wielu rynkach europejskich i światowych.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Bt 01-12-2016, 10:06:
Czyli będą się chcieli sprzedać za 500 mln zl. Obrót obrotem, a ile z tego jest zysku? Prawda Panie Prezesie :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 215)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH