Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Grupa Helio podała wyniki za minione półrocze. Zysk i przychody na stabilnym poziomie

W pierwszej połowie roku obrotowego 2017/2018 Helio, producent bakalii, rozwijał się stabilnie, osiągając zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zyski na poziomie analogicznym do zeszłorocznych rekordowych wyników przedsiębiorstwa. Spółka wypracowała w tym okresie 100,5 mln zł przychodów ze sprzedaży i 7,6 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki firmy wyniosły odpowiednio: 100,9 mln zł i 7,3 mln zł.

Grupa Helio podała wyniki za minione półrocze. Zysk i przychody na stabilnym poziomie
Leszek Wąsowicz, prezes Helio, fot. materiały prasowe

Pierwsze półrocze roku obrotowego 2017/2018 przebiegło w sposób typowy dla działalności spółki. Zgodnie z przewidywaniami kluczowy wpływ na wyniki Helio S.A. miał sezonowy wzrost popytu na produkty spółki w okresie przedświątecznym. W analizowanym okresie spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na zeszłorocznym poziomie, co pozwoliło uzyskać analogiczny efekt ekonomii skali. Wyniki za minione półrocze były zatem niemalże lustrzanym odbiciem danych okresu porównywalnego. Od strony bilansowej sytuacja prezentowała się analogicznie. Należy przy tym wyjaśnić, że zwiększony względem zeszłorocznego poziom zapasów nie jest anomalią, lecz modelowym wzrostem tej pozycji wynikającym ze wzrostu skali działalności spółki - informuje zarząd spółki Helio w raporcie.

Jak czytamy w komunikacie z uwagi na bardzo wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży w roku ubiegłym, poziom zapasów na koniec grudnia 2016 roku był bowiem w ocenie Helio niższy od pożądanego. Obecnie, gdy sprzedaż spółki ustabilizowała się, Emitent w sposób bardziej harmonijny gromadził zapasy pod przyszłą sprzedaż, w tym przede wszystkim pod kątem sezonu wielkanocnego, który w roku obrotowym 2017/2018 przypada wcześniej niż w roku ubiegłym.

- W kontekście analizy przepływów pieniężnych, w szczególności w zakresie operacyjnym i finansowym, należy przypomnieć, że w pierwszym półroczu ubiegłego roku obrotowego nastąpiła zmiana struktury finansowania działalności bieżącej Emitenta, poprzez uzupełnienie kredytów krótkoterminowych o umowę ramową dotyczącą dyskonta wierzytelności z kontraktów handlowych przysługujących od kontrahenta objętego finansowaniem. Odnotowane w tegorocznym sprawozdaniu finansowym różnice w przepływach finansowych wynikają zatem przede wszystkim z nietypowości okresu porównawczego, niż bieżących zdarzeń - czytamy w raporcie.

W działalności spółki występuje zjawisko znacznej sezonowości sprzedaży. Najwyższa sprzedaż bakalii przypada na okres przed świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Sprzedaż bakalii jest najniższa w okresie letnim, ze względu na dostępność świeżych owoców, które w tym okresie są towarem konkurencyjnym. Jednocześnie spółka przygotowując się do okresów wzmożonej sprzedaży dokonuje zakupów bakalii w okresie, w którym sprzedaż jest najniższa. Sezonowość sprzedaży wpływa również na sezonowy charakter generowania przez spółkę zysków i strat w poszczególnych kwartałach roku obrotowego - informuje zarząd.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Helio RSS ALERT    /    bakalie RSS ALERT    /    rynek bakalii RSS ALERT    /    Leszek Wąsowicz RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.194.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.