Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Heinz: Nie dopuścimy do wprowadzania w błąd konsumentów kupujących koncentraty pomidorowe

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-05-2010, 09:49
Heinz: Nie dopuścimy do wprowadzania w błąd konsumentów kupujących koncentraty pomidorowe

- Sposób przekazania przez Agros Nova treści zasądzonych w procesie nie spełnia swojej funkcji informacyjnej, dlatego zdecydowaliśmy się na emisję treści wskazanej w wyroku na własny koszt. Nasze powództwo i wszelkie działania mają na celu nie tylko ochronę interesów firmy i wizerunku produktu marki Pudliszki, ale przede wszystkim niedopuszczenie do wprowadzania w błąd użytkowników całej kategorii koncentratów pomidorowych - mówi Katarzyna Gospodarek, rzecznik prasowy.

Opublikowane oświadczenie jest efektem wyroku Sądu Apelacyjnego z dnia 7 października 2008 roku w sprawie zakwestionowanej przez HJ Heinz Polska reklamy koncentratów pomidorowych Łowicz (Agros Nova). Celem powództwa Heinz przeciwko reklamie koncentratu Łowicz było niedopuszczenie do wprowadzania konsumentów w błąd poprzez stosowanie nieuzasadnionych twierdzeń. Hasło wykorzystane w spotach reklamowych informowało bowiem, że produkt ten jest „najbardziej pomidorowo-pomidorowy", uzasadniając to wagą wykorzystanych do jego produkcji pomidorów (6kg na 1 kg koncentratu). 

Zdaniem przedstawicieli Heinza takie twierdzenie nie ma uzasadnienia w faktach, ponieważ nie istnieje bezpośrednia relacja pomiędzy ilością pomidorów wykorzystanych do produkcji a pomidorowością koncentratu pomidorowego.

- Sąd uznał, że 30% koncentrat Łowicz nie ma wyższego poziomu ekstraktu pomidorowego od innych koncentratów na rynku. Ekstrakt pomidorowy to w największym uproszczeniu sucha masa pomidorów po odparowaniu wody. Deklarowana przez wszystkich polskich producentów koncentratów zawartość ekstraktu to 30 procent, zgodnie z Polską Normą. Taki koncentrat można jednak wyprodukować zarówno z 6, jak i 5 kilogramów pomidorów. Opierając się więc tylko na wadze pomidorów zużytych do produkcji 1 kilograma koncentratu, producent produktu marki Łowicz nie może twierdzić, że jest on „najbardziej pomidorowo-pomidorowy" - mówi Katarzyna Gospodarek.

Sąd na mocy wyroku stwierdził, że firma Agros Nova emitowała reklamę koncentratu marki Łowicz wprowadzającą w błąd oraz stanowiącą czyn nieuczciwej konkurencji. W opinii Sądu reklama wprowadzała konsumentów w błąd, ponieważ nie znając procesu technologicznego mogli uwierzyć, że koncentrat Łowicz jest najbardziej pomidorowy, a więc lepszy od innych dostępnych na rynku. Wyrok zobowiązał Agros Nova do zaniechania emisji reklam produktu wykorzystujących hasła „najbardziej pomidorowo-pomidorowy", „najbardziej pomidorowy" oraz jakiekolwiek inne sugerujące największą pomidorowość koncentratów Łowicz. Ponadto sąd nałożył na Agros Nova obowiązek poinformowania konsumentów o nieuczciwych działaniach poprzez złożenie stosownego oświadczenia na antenie wskazanych stacji telewizyjnych oraz we wskazanej liczbie powtórzeń. Kampania taka miała miejsce w kwietniu.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • M 14-09-2017, 20:49:
Jasne, zapewne w Heinz technologia poszła tak do przodu, że można też wyprodukować kilogram koncentratu pomidorowego z pół kilograma kukurydzy.. I tak unikam produktów obu firm, Dawtona produkuje zdecydowanie lepsze.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH