Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Heinz: Sytuacja na rynku surowców to duże wyzwanie dla firm spożywczych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2013, 13:35
Heinz: Sytuacja na rynku surowców to duże wyzwanie dla firm spożywczych
Przedstawiciele firmy Heinz przyznają, że problemem dla spółki są wysokie ceny surowców

- Na wzrost cen surowców złożyło się wiele czynników, z których część ma charakter trendów międzynarodowych i zapewne długofalowych. Najbardziej odczuliśmy drastyczny wzrost cen wysokiej jakości mięsa, które stanowi podstawowy składnik naszych dań gotowych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Marzena Więckowska, rzecznik prasowy H.J. Heinz Polska.

Przedstawiciele firmy Heinz przyznają, że wysokie ceny surowców to duży problem dla firm z branży spożywczej.

- Używamy wyłącznie wysokogatunkowego mięsa (nie dopuszczamy MOM), nie stosujemy konserwantów czy glutaminianu sodu więc wysokie ceny surowców nam nie pomagają. Robimy jednak wszystko, aby nasi konsumenci odczuli to w jak najmniejszym stopniu, choćby poprzez optymalizację procesów wewnętrznych - mówi Marzena Więckowska. I dodaje, że firmie Heinz sprzyja popularność zdrowej żywności przygotowywanej z naturalnych składników.

Rok 2012 stał w Pudliszkach pod znakiem nowości. - Wprowadziliśmy do sprzedaży m.in. Leczo z pieczarkami, dostępne w 4 smakach Kulki mięsne dobrze nadziane i soki pomidorowe ze świeżych pomidorów w trzech wariantach smakowych. Plany związane z rozwojem naszej oferty stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, możemy jedynie zapewnić, że w 2013 roku nie zamierzamy oddać pozycji lidera lub wicelidera rynku w kategoriach, w których jesteśmy obecni - dodaje.

Mijający rok był trudnym pod względem sytuacji gospodarczej. - Jednak jeśli chodzi kategorię dań gotowych, tendencje są dla nas korzystne - konsumenci szukając oszczędności przestali chodzić do restauracji i zaczęli gotować w domu. Dodatkowo, postępujące zmiany trybu życia i coraz mniej wolnego czasu istotnie przyczyniają się do jej rozwoju. Konsumenci systematycznie przekonują się do tych dań - oczywiście pod warunkiem, że producenci zadbają o jakość i smak - mówi Marzena Więckowska.

Zdaniem rzeczniczki kiedyś dania gotowe nie miały wielkiego zaufania konsumentów. - Dziś, dzięki naszej polityce jakości oraz działaniom komunikacyjnym, w których mówimy właśnie o jakości dań Pudliszki, to postrzeganie zmienia się - dodaje.

Zdaniem rzeczniczki kilka ostatnich lat udowodniło, że tradycyjne formy przetworów pomidorowych takie jak koncentrat, ketchup czy przecier stanowią bardzo stabilny segment rynku pod względem wolumenu i wartości. - W ich przypadku nasycenie rynku jest już bardzo duże, bo stanowi ponad 90 proc. populacji. Widzimy jednak potencjał dla ciekawych wariantów smakowych produktów, dlatego m.in. wprowadziliśmy na rynek koncentrat czosnkowy, z natką pietruszki i ziołowy Pudliszki czy ketchup do pizzy Pudliszki i Ketchup meksykański Heinz. Duże szanse rozwoju widać ponadto w kategorii dań schłodzonych. I choć w Polsce dania gotowe to nadal, przede wszystkim, słoiki, konsumenci przekonują się coraz chętniej do dań z kategorii produktów schłodzonych - zapewnia Marzena Więckowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.