REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Heinz: W tym roku dostępność do surowca powinna być lepsza dzięki zwiększeniu powierzchni upraw

  • Autor: Magdalena Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-01-2011, 14:24
Heinz: W tym roku dostępność do surowca powinna być lepsza dzięki zwiększeniu powierzchni upraw
Zdaniem Katarzyny Gospodarek, rzecznika prasowego Heinz Polska, problemy ze zbiorami wystąpiły w krajach całej Unii

- Niestety pod względem dostępności i kosztów surowców - w naszym przypadku głównie warzyw - 2010 r. nie był dla nas najlepszy. Bardzo negatywny wpływ na plony miała pogoda. Po obfitych opadach deszczu i klęsce powodzi w maju i czerwcu, w lipcu nastąpiły wysokie temperatury i brak opadów - mówi Katarzyna Gospodarek, rzecznik prasowy HJ Heinz Polska.

REKLAMA

- W wielu rejonach także okres samych zbiorów (sierpień-wrzesień) był bardzo deszczowy. Drugim niekorzystnym czynnikiem okazała się mniejsza niż w ubiegłym roku ogólna powierzchnia upraw, co z kolei jest efektem sporych zapasów z roku 2009, ale też zniszczenia upraw przez powodzie czy podtopienia. Wszystko to spowodowało spadek plonów, zwłaszcza pomidorów, kapusty, cebuli i marchwi. W konsekwencji zaś wzrosły ich ceny, w niektórych przypadkach nawet o kilkadziesiąt procent. Trzeba zaznaczyć, że taka sytuacja miała miejsce w całej niemal Europie - mówi Katarzyna Gospodarek, rzecznik prasowy HJ Heinz Polska.

Jej zdaniem trudno wyrokować o przyszłych zbiorach, w dużej mierze zależą one bowiem od warunków pogodowych. - Na pewno jednak sytuacja w zakresie dostępności powinna ulec poprawie dzięki zwiększeniu powierzchni upraw, które w tym roku były ograniczane ze względu na zapasy - mówi Katarzyna Gospodarek.

Zaznacza ona, że problemy ze zbiorami wystąpiły w krajach całej Unii, nadal więc warzywa i owoce są w naszym kraju konkurencyjne cenowo. 

- Mamy nadzieję, że uda się od krajowych dostawców uzyskać odpowiednią podaż surowca. Koszty produkcji wzrosły dla całego sektora spożywczego, co musiało odbić się na wyższych cenach różnych produktów. My robimy jednak wszystko, aby nasi konsumenci odczuli to jak najmniej, choćby optymalizując procesy wewnętrzne - mówi Katarzyna Gospodarek.

 

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH