Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Helio ma za sobą udany III kw.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2017, 09:43
Helio ma za sobą udany III kw.
Leszek Wąsowicz, prezes Helio, fot. materiały prasowe

Helio, producent i dystrybutor bakalii, wypracował w III kw. swojego roku obrotowego, który trwał od 1 lipca 2016 r. do 31 marca 2017 r., 149 mln zł przychodów ze sprzedaży i 10,4 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 106,8 mln zł i 3,9 mln zł.

W III kwartale bieżącego roku obrotowego spółka osiągnęła rekordowe w historii emitenta przychody ze sprzedaży w okresie styczeń – marzec, które wyniosły 47 376 tys. zł. Odnosząc się do danych za analogiczny okres ubiegłego roku obrotowego, Helio S.A. zwiększyła swoją sprzedaż o 28 % w ujęciu wartościowym (za okres styczeń – marzec 2016 r. wyniosły one 36 968 tys. zł) przy 42-procentowym wzroście w ujęciu ilościowym. Wzrost sprzedaży spółki pozwolił uzyskać spodziewany efekt ekonomii skali, co przełożyło się na wyższe względem analogicznego okresu ubiegłego roku zyski. W okresie styczeń – marzec 2017 Helio S.A. wygenerowała bowiem zysk netto na poziomie 3.043 tys. zł, co oznacza poprawę o 89% względem analogicznego okresu roku poprzedniego (zysk netto za okres styczeń-marzec 2016 wyniósł 1 613 tys. zł). Jednocześnie zysk na poziomie EBITDA wzrósł o 55% (z 2 771 tys. zł w okresie styczeń – marzec 2016 r. do 4 291 tys. zł w okresie styczeń – marzec 2017 r.) - informuje zarząd spółki w raporcie.

Wyniki finansowe osiągnięte w trzecim kwartale roku obrotowego 2016/2017 były przede wszystkim skutkiem dobrego wykorzystania zjawiska sezonowości branżowej emitenta z charakterystycznymi sprzedażowymi pikami w okresach przedświątecznych. Mimo późniejszego niż w roku ubiegłym terminu Wielkanocy (połowa kwietnia 2017 względem końca marca 2016), podjęte działania handlowo marketingowe przyczyniły się do pełniejszego wykorzystania obecnie panujących pro-bakaliowych trendów konsumpcyjnych, a tym samym do zintensyfikowania sprzedaży produktów spółki we wszystkich kanałach dystrybucji, w tym w szczególności do Jeronimo Martins Polska S.A. Wysoka dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży pozwoliła uzyskać Emitentowi zakładany efekt skali, który przełożył się na historycznie wysoki zysk netto w okresie styczeń - marzec - czytamy w raporcie Helio.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 462) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH