Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Helio osiągnęła 60- proc. wzrost sprzedaży w pierwszych trzech miesiącach br.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2012, 21:22
Helio osiągnęła 60- proc. wzrost sprzedaży w pierwszych trzech miesiącach br.
Prezes zarządu Helio Leszek Wąsowicz

Helio SA opublikowała raport kwartalny za istotny dla swojej branży wielkanocny okres. 60- proc. wzrost sprzedaży w III kwartale roku obrotowego 2011/2012 (styczeń-marzec 2012) świadczy o wysokiej dynamice rozwoju spółki w nowym zakładzie. Mimo niesprzyjających czynników zewnętrznych, Helio poprawiło swoje wyniki finansowe zarówno na poziomie netto, jak i EBITDA.

Zgodnie z opublikowanym raportem za trzeci kwartał roku obrotowego 2011/2012 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca), Helio od stycznia do marca 2012 roku wygenerowało przychody w wysokości 26,04 mln zł, co oznacza 60-procentowy wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Mimo niesprzyjających importerowi czynników zewnętrznych (wyjątkowo wysokie ceny surowców przy niskiej wartości złotego), spółka odnotowała poprawę swoich zysków, w szczególności na poziomie EBITDA. Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, Helio poprawiło bowiem swój wynik netto o 74 proc., zaś zysk EBITDA aż o 151 proc.

Mimo okresowego spadku osiąganych przez spółkę marż ze sprzedaży, było to możliwe m.in. dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych wynikających z optymalizacji logistyki wewnętrznej i ograniczeniu kosztów najmu powierzchni magazynowych. Z czynników nietypowych względem analogicznego okresu ubiegłego roku i bezpośrednio związanych z oddaniem do użytkowania nowego zakładu, należy także wymienić zwiększoną amortyzację i koszty finansowe wynikające ze spłaty odsetek od kredytów inwestycyjnych zaciągniętych na budowę i wyposażenie nowego kompleksu produkcyjno-magazynowego w Brochowie. Wzrost tych kosztów był jednak wkalkulowany w długoterminową strategię rozwoju spółki. W związku z systematyczną spłatą kredytów inwestycyjnych, koszty finansowe spółki powinny charakteryzować się jednak tendencją malejącą.

- Świąteczna sprzedaż już co prawda za nami, ale nie oznacza to, że rok 2011/2012 już zamknęliśmy. Przed nami bezprecedensowy, acz oczekiwany wzrost popytu związany z EURO2012. Choć nie spodziewamy się w tym czasie sprzedaży porównywalnej z bożonarodzeniową, liczymy, że zwiększony obrót na bakaliach przekąskowych w czerwcu zniweluje nieco dysfunkcję sezonowego spowolnienia sprzedaży w okresie letnim. Naszym celem na najbliższe miesiące jest również poprawa rentowności Spółki. Z uwagi na wyjątkowo wysokie ceny surowców i niekorzystną sytuację na rynku walutowym przed Wielkanocą, musieliśmy w ostatnim czasie zrezygnować z części naszej marży, przejmując ciężar tych wzrostów od naszych klientów. Wierzę jednak, że w końcu sytuacja się ustabilizuje i zewnętrzne determinanty będą nam bardziej sprzyjające niż to miało miejsce w ostatnich miesiącach - podsumowuje prezes zarządu, Leszek Wąsowicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH