REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Helio podsumowuje swój rok obrotowy 2013/14

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-10-2014, 11:11

Z uwagi na kontynuację podwyżek na rynku surowców, sytuacja w branży bakaliowej nadal nie była sprzyjająca w roku obrotowym 2013/14. Systematycznie rosnące ceny surowców oraz wysokie presje cenowe sprawiły, że rentowność branży nadal była niższa niż przed kilkoma laty - czytamy w komunikacie firmy Helio.

REKLAMA

W celu obrony spółki przed niekorzystnymi efektami wynikającymi z bieżącej sytuacji na rynku, Helio starał się możliwie najefektywniej wykorzystać zarówno swój potencjał produkcyjny nowego zakładu w Brochowie,  jak i handlowo-marketingowy, oraz ponad 20-letnie doświadczenie w branży. W celu dalszego umacniania swojej pozycji na krajowym rynku, przeprowadzone zostały liczne działania marketingowe wspierające sprzedaż produktów Helio, w tym z obszaru reklamy, promocji sprzedaży, oraz PR - informuje Helio w komunikacie.

W minionym roku widoczne były dalsze efekty z podjętych uprzednio działań mających na celu penetrację tradycyjnego kanału sprzedaży segmentu B2C. Z uwagi na słabo rozwiniętą sprzedaż spółki w kanale tradycyjnym, zarząd Helio podjął w ostatnich latach starania mające na celu rozbudowanie swoich ogólnopolskich struktur handlowych. Powiększony dział handlowy miał w szczególności zintensyfikować sprzedaż w kanale tradycyjnym (hurtownie i dystrybutorzy). Wartość sprzedaży Helio w tym kanale dystrybucji nadal rosła i stanowi obecnie 24% sprzedaży spółki w segmencie B2C. Mimo rozdrobnienia sprzedaży w powyższym kanale dystrybucji, jego aktywizowanie odzwierciedla się w szerszej obecności produktów marki Helio na rynku, oraz wzmocnieniu świadomości marki wśród klientów. Podjęte w tym zakresie działania przyczyniły się więc w sposób wymierny do wzrostu sprzedaży a ogółem, jak i dywersyfikacji jego odbiorców. Jednocześnie z uwagi na niską rentowność sprzedaży charakterystyczną dla segmentu B2B branży bakaliowej (tj. sprzedaż bakalii i mas bakaliowych do producentów słodyczy, piekarni, cukierni, itp.), Helio nadal realizowało sprzedaż w segmencie B2B jako działalność uzupełniającą, nastawioną na usprawnienie zarządzania zapasami, a nie na aspekt przychodowy - czytamy w raporcie spółki.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH