Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Helio podsumowuje swój rok obrotowy 2013/14

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-10-2014, 11:11

Z uwagi na kontynuację podwyżek na rynku surowców, sytuacja w branży bakaliowej nadal nie była sprzyjająca w roku obrotowym 2013/14. Systematycznie rosnące ceny surowców oraz wysokie presje cenowe sprawiły, że rentowność branży nadal była niższa niż przed kilkoma laty - czytamy w komunikacie firmy Helio.

W celu obrony spółki przed niekorzystnymi efektami wynikającymi z bieżącej sytuacji na rynku, Helio starał się możliwie najefektywniej wykorzystać zarówno swój potencjał produkcyjny nowego zakładu w Brochowie,  jak i handlowo-marketingowy, oraz ponad 20-letnie doświadczenie w branży. W celu dalszego umacniania swojej pozycji na krajowym rynku, przeprowadzone zostały liczne działania marketingowe wspierające sprzedaż produktów Helio, w tym z obszaru reklamy, promocji sprzedaży, oraz PR - informuje Helio w komunikacie.

W minionym roku widoczne były dalsze efekty z podjętych uprzednio działań mających na celu penetrację tradycyjnego kanału sprzedaży segmentu B2C. Z uwagi na słabo rozwiniętą sprzedaż spółki w kanale tradycyjnym, zarząd Helio podjął w ostatnich latach starania mające na celu rozbudowanie swoich ogólnopolskich struktur handlowych. Powiększony dział handlowy miał w szczególności zintensyfikować sprzedaż w kanale tradycyjnym (hurtownie i dystrybutorzy). Wartość sprzedaży Helio w tym kanale dystrybucji nadal rosła i stanowi obecnie 24% sprzedaży spółki w segmencie B2C. Mimo rozdrobnienia sprzedaży w powyższym kanale dystrybucji, jego aktywizowanie odzwierciedla się w szerszej obecności produktów marki Helio na rynku, oraz wzmocnieniu świadomości marki wśród klientów. Podjęte w tym zakresie działania przyczyniły się więc w sposób wymierny do wzrostu sprzedaży a ogółem, jak i dywersyfikacji jego odbiorców. Jednocześnie z uwagi na niską rentowność sprzedaży charakterystyczną dla segmentu B2B branży bakaliowej (tj. sprzedaż bakalii i mas bakaliowych do producentów słodyczy, piekarni, cukierni, itp.), Helio nadal realizowało sprzedaż w segmencie B2B jako działalność uzupełniającą, nastawioną na usprawnienie zarządzania zapasami, a nie na aspekt przychodowy - czytamy w raporcie spółki.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH