Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Helio ponad czterokrotnie zwiększa zysk

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2013, 09:57
Helio ponad czterokrotnie zwiększa zysk
Leszek Wąsowicz, prezes Helio

Działająca na rynku mas makowych i bakalii spółka Helio opublikowała raport kwartalny za istotny dla swojej branży wielkanocny okres. Dzięki zapowiadanej poprawie efektywności operacyjnej, HELIO znacząco poprawiło w tym czasie swoją rentowność oraz zyski. W porównaniu do zeszłego roku EBITDA zwiększyła się bowiem o 140 proc., zaś zysk netto wzrósł ponad czterokrotnie. Mimo malejącej konsumpcji w Polsce, miniony kwartał był także rekordowy dla spółki pod względem sprzedaży w okresie styczeń-marzec.

Helio zaprezentowało wyniki finansowe za ważny z punktu widzenia jej branży kwartał. W działalności Helio występuje bowiem zjawisko znacznej sezonowości sprzedaży, w wyniku czego przeważająca część rocznych przychodów przypada na okres przed świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy.

Jak donosi opublikowany 15 maja raport za trzeci kwartał roku obrotowego 2012/2013 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca), Helio w minionym okresie zwiększyła swoją sprzedaż zarówno pod względem ilościowym (+11 proc.), jak i wartościowym (+6 proc.). Warto jednocześnie nadmienić, że miniony kwartał był rekordowy pod względem przychodów ze sprzedaży w okresie styczeń - marzec w ponad 20-letniej historii przedsiębiorstwa.

Wynik ten jest tym bardziej imponujący, w kontekście niesprzyjających czynników zewnętrznych, z którymi Helio musiało się zmagać. Wśród nich warto wymienić przede wszystkim rosnące ceny surowców, a także niekorzystne nastroje zakupowe w społeczeństwie (m.in. malejąca konsumpcja, wysokie bezrobocie).

W minionym kwartale zauważalne były jednocześnie efekty z zapowiadanych i poczynionych przez Emitenta działań mających na celu poprawę rentowności spółki. Wyeliminowanie nierentownych kontraktów, a także poprawa efektywności kosztowej, zaowocowały poprawą wyników spółki zarówno na poziomie netto, jak i EBITDA.

W okresie styczeń - marzec 2013 Spółka wygenerowała bowiem zysk netto ponad cztery razy większy niż w roku ubiegłym, zaś EBITDA wzrosła o 140 proc. Dla przypomnienia warto dodać, że poprawa efektywności operacyjnej Spółki była możliwa m.in. dzięki przeniesieniu działalności do nowego zakładu w Brochowie, będącego największym tego typu obiektem w branży bakaliowej w Polsce, a także dzięki bardziej zachowawczej polityce zakupów surowca.

Jak podsumowuje Emitent, wewnętrzne determinanty kształtujące jego wyniki są obiecujące. Spółka poczyniła bowiem w ostatnim czasie wiele starań dających potencjał do dalszego rozwoju. Choć harmonię pozytywnych czynników burzy niestabilna sytuacja makroekonomiczna, w szczególności na rynku surowcowym, perspektywy dla Helio wydają się być niezagrożone.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.