Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Helio skupi się na rozwoju organicznym. Jednak przejęć nie wyklucza

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-06-2011, 13:04
Helio skupi się na rozwoju organicznym. Jednak przejęć nie wyklucza
Nowo zakład Helio pod Sochaczewem daje spółce dodatkowe możliwości rozwoju

- Konsolidacja na rynku bakalii trwa już od kilku lat. Podziały na dużych i małych graczy są coraz bardziej widoczne. Helio nie planuje oddawać pola, a wręcz przeciwnie nadal umacniać swoją pozycję - mówi Grzegorz Sobociński, kierownik biura zarządu i marketingu Helio.

- Bez wątpienia naszym core biznesem nadal pozostaną bakalie. Mamy jednak wiele pomysłów, które przed przystąpieniem do realizacji zawsze staramy się gruntownie przeanalizować pod kątem biznesowej racji bytu. Jeżeli pojawią się zatem jakieś konkrety, nie omieszkamy o tym poinformować rynku - mówi Grzegorz Sobociński, kierownik biura zarządu i marketingu Helio.

Nowo wybudowany zakład Helio pod Sochaczewem daje spółce  nowe możliwości rozwoju, które zarząd zamierza wykorzystywać. 

- Dzięki niemu zwiększyły się nasze możliwości produkcyjne oraz logistyczne, a tym samym pojawił się potencjał na rozwój nowego segmentu sprzedaży, którym jest właśnie sprzedaż bakalii do przemysłu, tj. przykładowa sprzedaż orzechów, suszonych owoców, czy pestek do producentów słodyczy, piekarni itp. Zespół zajmujący się aktywizacją segmentu B2B rozpoczął właśnie pracę, także na pierwsze efekty będzie trzeba jeszcze chwilkę poczekać. Jednak zgodnie z oczekiwaniami zarządu w roku obrotowym rozpoczynającym się już za kilka dni (1 lipca 2011), przychody z tego tytułu powinny wynieść ok. 30 mln zł, co dla porównania stanowi ponad 1/3 zeszłorocznych przychodów ze sprzedaży spółki. Rozwój tego segmentu to jednak nie tylko perspektywa zwiększonych przychodów, lecz również poprawa rotacji zapasów oraz korzyści skali wynikające ze zwiększonych zakupów. Kolejny rok obrotowy zapowiada się zatem bardzo interesująco, a przekroczenie granicy 100 mln zł obrotu wydaje się być jak najbardziej realne - mówi Grzegorz Sobociński.

W dotychczasowej lokalizacji Helio swój potencjał produkcyjny wykorzystywał już w 100 proc. , a ograniczone możliwości podażowe podcinały spółkce skrzydła do dalszego rozwoju.

- Otworzenie nowego zakładu jest dla nas zatem otworzeniem drzwi do dalszych dynamicznych wzrostów. Dzięki niemu 2,5-krotnie zwiększymy nasz potencjał produkcyjny, co z pewnością znajdzie swoje odzwierciedlenie w dynamicznie rosnących przychodach ze sprzedaży co najmniej przez kilka najbliższych lat - mówi Grzegorz Sobociński. 

Ponad siedmiohektarowa powierzchnia działki daje możliwości późniejszej rozbudowy. Helio zamierza skoncentrować się na rozwoju organicznym, jednak zarząd nie wyklucza także możliwości akwizycji, o ile tylko pojawią się interesujące i uzasadnione z biznesowego punktu widzenia propozycje współpracy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH