Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Helio spodziewa się straty w IV kw. z powodu sanacji sieci Piotr i Paweł

Helio, producent bakalii, zdecydował się na dokonanie odpisu aktualizującego przeterminowane należności z tytyłu należności od sieci Piotr i Paweł. Z tego powodu w ostatnim kwartale roku obrotowego 2017/2018 spółka zanotuje stratę netto.

Helio spodziewa się straty w IV kw. z powodu sanacji sieci Piotr i Paweł
fot. Shutterstock

- Zarząd Helio  informuje, że w dniu 14 września 2018 r. Spółka podjęła decyzję o dokonaniu odpisu aktualizującego należności przeterminowane, zagrożone wysokim prawdopodobieństwem nieściągalności w kwocie 1.300 tys. zł, należne Emitentowi od spółki "Piotr i Paweł" S.A. z siedzibą w Poznaniu (dalej "Kontrahent") – podała spółka Helio w komunikacie.

- Odpis zostanie ujęty w sprawozdaniu finansowym Emitenta za rok obrotowy 2017/2018, co wpłynie negatywnie na wysokość wyniku netto Emitenta. W związku z powyższym należy się spodziewać, że w przeciwieństwie do ostatniego kwartału poprzedniego roku obrotowego (kwiecień - czerwiec 2017), wynik netto ostatniego kwartału roku obrotowego 2017/2018 (kwiecień - czerwiec 2018) będzie ujemny. Szczegółowe informacje na temat wyników finansowych Spółki zostaną przekazane w rocznym sprawozdaniu finansowym za okres od 1 lipca 2017 r. do 30 czerwca 2018 r., które Spółka opublikuje w dniu 30 października 2018 r.- podano.

Jednocześnie zarząd Spółki poinformował, że podjął wcześniej liczne działania zmierzające do zmniejszenia zadłużenia ze strony Kontrahenta.

- Powyższa kwota nie jest zatem ostateczna i może ulec zmianie w toku prowadzonych czynności windykacyjnych. Ze względu jednak na powziętą dziś informację o otwarciu przez sąd postępowania sanacyjnego wobec Kontrahenta, w ocenie Spółki ryzyko nieściągalności przedmiotowych należności znacząco wzrosło, co było bezpośrednią przyczyną podjęcia decyzji o utworzeniu odpisu aktualizującego należności przeterminowane – podało Helio.

Czytaj też: „Piotr i Paweł wdraża plan restrukturyzacji. Sąd otworzył postępowanie sanacyjne"

Czytaj też: "Sanacja sieci Piotr i Paweł a sytuacja dostawców towarów i usług"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

bakalie RSS ALERT    /    Helio RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    rynek bakalii w Polsce RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sklepy Piotr i Paweł RSS ALERT    /    Piotr i Paweł sanacja RSS ALERT    /    dostawcy RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Zdegustowany 2018-09-17 10:28:52
    Ale Mendy z Piotra i Pawła lewarują się na krzywdzie dostawców. Wstyd. Taki model biznesowy niech idzie do piachu.
  • abs 2018-09-18 11:53:26
    Nikt nie pisze o sytuacji małych firm rodzinnych, które handlowały z PiP, z nimi nikt z PiP nie rozmawia, nie odbiera telefonów. ILE ICH UPADNIE???!!! Ale co tam, jest sanacja jest dobrze.
  • Kubs 2018-09-21 16:53:09
    Brawo. Kto mądry dostarczał do firmy która niemal od roku miała ogromne problemy finansowe? Brawo ! Problemy na własną prośbę

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.201.244.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.