Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Helio: Sytuacja na rynku bakalii nie była sprzyjająca w ostatnim półroczu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-03-2015, 15:23

Systematycznie rosnące ceny surowców sprawiły, że rentowność branży była niższa niż przed kilkoma laty, zaś presje cenowe coraz silniejsze. Mimo dotychczasowego partycypowania przez Helio w ciężarze podwyżek kosztem uzyskiwanej marży, dalsze ograniczanie rentowności nie byłoby korzystne. Z powyższych względów zdecydowaliśmy się nie utrzymywać za wszelką cenę wolumenu sprzedaży, lecz realizować założenia bezpiecznego rozwoju, w tym rezygnowania z nierentownych, lub wysoce ryzykownych kontraktów - informuje Helio w komunikacie.

- Dzięki temu spółka utrzymała marżę zysku ze sprzedaży brutto i konsekwentną politykę cenową, przy jednoczesnym ograniczeniu ryzyka wystąpienia wysokich nadwyżek magazynowych wyprodukowanych z wyjątkowo drogiego w tym sezonie surowca - wyjaśnia zarząd Helio. - Niestabilna sytuacja na rynku surowcowym wpłynęła także na bardziej zachowawczą politykę zakupów surowca, co zaowocowało zmniejszonymi kosztami finansowymi, tj. kosztami odsetek poprzez ograniczenie wykorzystania kredytów obrotowych - dodaje.

W kontekście wysokich cen surowca i silnych presji cenowych, inwestycja w promocję marki i utrwalanie jej wizerunku jako eksperta w zakresie zdrowych bakalii uznana została za działanie mające na celu długoterminowe budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, a zarazem dystansowanie się od wyniszczających wojen cenowych - wyjaśnia Zarząd Helio. - W kolejnym półroczu planujemy kontynuować realizowaną strategię, w tym oferując produkty w cenach możliwie najkorzystniejszych dla rynku, ale bez uszczerbku dla wdrożonych standardów jakości produkcji, wizerunku marki, a także interesu ekonomicznego Helio. Dotychczas podjęte działania, wprowadzone nowości i kampanie promocyjne, a także konsekwentnie realizowana wobec odbiorców polityka cenowa, powinny systematycznie niwelować rynkowe niedogodności przyczyniając się do poprawy wyników sprzedażowych Helio przy zachowaniu racjonalnych z biznesowego punku widzenia marż - podsumowuje zarząd.

Helio to firma działająca na rynku bakalii i mas do ciast w Polsce. W ofercie Helio znajdują się orzechy, owoce suszone i kandyzowane, ziarna, masy makowe oraz krówkowe oraz polewy do ciast. Produkty spółki sprzedawane są pod parasolową marką Helio, a także pod wieloma markami własnymi sieci handlowych m.in. Alma, Auchan, Biedronka, Carrefour, E.Leclerc, Intermarche, Makro C&C, Netto, Piotr i Paweł, czy Stokrotka.

Firma powstała w 1992 roku. Od 2011 r. Spółka posiada nowy zakład w Brochowie k. Sochaczewa będący jednym z największych kompleksów produkcyjno-magazynowych w branży bakaliowej w Polsce i Europie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gyvb 03-03-2015, 16:18:
Niedługo wam się poprawi jak Bakalland plajtnie, a wszystko na to wskazuje.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH