Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Helio: Sytuacja w branży bakalii uległa pogorszeniu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 31-10-2013, 11:43
Helio: Sytuacja w branży bakalii uległa pogorszeniu
W 2012 r. rynek bakalii znalazł się w okresie dekoniunktury

- Z uwagi na kontynuację podwyżek na rynku surowców, sytuacja w branży bakalii uległa pogorszeniu. Niekorzystny trend na rynku surowcowym, został wzmocniony przez niekorzystne tendencje konsumpcji indywidualnej w Polsce, co nasiliło zjawisko występowania silnych presji cenowych, skutkujących przyjęciem bardzo agresywnych polityk cenowych przez część z bezpośrednich konkurentów Helio, szczególnie widoczne w pierwszym półroczu roku obrotowego - informuje Helio w komunikacie.

Jak wynika z badania firmy doradczej FernPartners zrealizowanego pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, blisko 2/3 polskich przedsiębiorstw deklarowała, że znajduje się w trakcie wojny cenowej.

Mając na uwadze powyższe, należy uznać, że w minionym roku rynek bakalii znalazł się w okresie dekoniunktury. W celu obrony spółki przed niekorzystnymi efektami wynikającymi z bieżącej sytuacji na rynku, Helio zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zdecydował się kontynuować dotychczasową strategię, realizując tym samym nadrzędną wartość firmy jaką jest zapewnienie swoim odbiorcom produktów wysokiej i pewnej jakości - informuje spółka w komunikacie.

Helio nadal wspierało sprzedaż produktów sygnowanych logo Helio działaniami promocyjnymi, w tym w szczególności poprzez działania z obszaru PR, social media i reklamy. Komunikacja promocyjna koncentrowała się przede wszystkim na takich aspektach jak podkreślenie wysokiej i sprawdzonej od dekad jakości produktów Emitenta, jak również popularyzacji obecnie panującego trendu wykorzystywania bakalii jako substytutu tradycyjnej przekąski, czy elementu zdrowej, codziennej diety.

Trend ten jest naturalną zmianą nawyków konsumenckich Polaków wynikającą z wprowadzania zachodnioeuropejskich i śródziemnomorskich nawyków żywieniowych. Coraz częściej Polacy sięgają zatem po bakalie jako substytut tradycyjnej przekąski, jak również chętniej wykorzystują je jako składnik codziennej diety, np. dodając do sałatek - czytamuy w komunikacie.

W minionym roku, Helio starało się niwelować niedogodności wynikające z sezonowości branży poprzez intensyfikację sprzedaży coraz popularniejszych bakalii przekąskowych, oraz bakalii wykorzystywanych do celów kulinarnych w codziennym menu. Emitent w tym celu podjął szereg, np. wprowadził nową linię bakalii przekąskowych Helio Snack, nową kategorię funkcjonalnych i ekspresowych polew do ciast, oraz wzmocnił sprzedaży mas krówkowych cechujących się mniejszą sezonowością popytu od produktów ze zbliżonej kategorii mas makowych. Choć miało to swój wpływ na wysokość tegorocznych przychodów ze sprzedaży, należy jednak zauważyć, że branża nadal charakteryzowała się wysoką sezonowością.

Prócz rozwoju kanału tradycyjnego sprzedaży Helio, na dalszą dywersyfikację sprzedaży miały także wpływ obecnie panujące tendencje na rynku FMCG w zakresie rosnącej roli sklepów dyskontowych, kosztem hipermarketów. Choć powyższe przesunięcia odbywały się wewnątrz kanału nowoczesnego sprzedaży, odzwierciedliło się to jednak w ograniczeniu odbiorców przekraczających 10% rocznych przychodów ze sprzedaży spółki tylko do jednego kontrahenta, o czym mowa szerzej w dalszej części sprawozdania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 001) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH