Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Helio uruchomi nowy zakład po Wielkanocy i zaoszczędzi 1-1,5 mln zł rocznie

Spółka Helio, producent bakalii, zamierza zaoszczędzić 1-1,5 mln zł rocznie i ponad dwukrotnie zwiększyć moce produkcyjne dzięki skoncentrowaniu produkcji w zakładzie w Brochowie, który ma zostać oddany do użytku po Wielkanocy - poinformował prezes Helio Leszek Wąsowicz.

Helio uruchomi nowy zakład po Wielkanocy i zaoszczędzi 1-1,5 mln zł rocznie
prezes Helio Leszek Wąsowicz

Nakłady poniesione na wprowadzenie nowych produktów oraz uruchomienie kanałów dystrybucji na rynku tradycyjnym wpłyną na pogorszenie wyników spółki w tym roku.

"W związku z uruchomieniem zakładu w Brochowie liczymy na zwiększenie mocy produkcyjnych 2,5 razy. Jeśli chodzi o wyniki to szacujemy, że zaoszczędzimy około 1-1,5 mln zł rocznie dzięki temu, że będziemy skoncentrowani w jednym miejscu" - powiedział w wywiadzie dla PAP prezes Helio Leszek Wąsowicz.

"W tym tygodniu złożyliśmy już dokumenty do odbioru zakładu. Chcemy przeprowadzić się do niego po Wielkanocy. Teraz byłoby ciężko, bo pracujemy nad produkcją przed świętami. Tym samym planujemy wyprowadzić się z innych lokalizacji. Obecnie mamy siedem lokalizacji, z czego sześć jest wynajmowanych" - dodał.

Prezes poinformował, że w II kwartale obecnego roku obrotowego, który w spółce trwa od początku lipca do końca czerwca, było trudno o pozyskanie nowych kontraktów i wprowadzenie nowych produktów, ponieważ zakład w Brochowie nie był jeszcze uruchomiony.

"To był trudny okres, bo nie mieliśmy jeszcze oddanego nowego budynku, a to pogorszyło logistykę wewnętrzną w firmie (...) Wzrost przychodu jest jednak dwucyfrowy" - powiedział.

W roku obrotowym 2010/2011 Helio nie wypracuje wyników lepszych niż w roku poprzednim, co wynika z dużych nakładów przeznaczonych na wprowadzenie nowych produktów oraz rozwój struktury na rynku tradycyjnym.

"Nakłady te są ponoszone jednorazowo i w przyszłych okresach będą dla nas pracować. W następnym roku chcemy powrócić do tych rentowności, które mieliśmy do tej pory" - dodał.

W roku obrotowym 2009/2010 (zakończonym 30 czerwca) przychody Helio wyniosły 80,7 mln zł, a zysk netto 8,2 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Leszek Wąsowicz RSS ALERT    /    Helio RSS ALERT    /    bakalie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.52.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.