REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Helio: W I półroczu 2015/15 wzrósł zysk i przychody

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-03-2016, 12:14
Helio: W I półroczu 2015/15 wzrósł zysk i przychody
Leszek Wąsowicz, prezes Helio

W pierwszej połowie roku obrotowego 2015/2016 spółka Helio zwiększyła swoją sprzedaż. W okresie lipiec – grudzień 2015 r, wypracowała 69,9 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 2,3 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 53,5 mln zł oraz 2,07 mln zł.

REKLAMA

Minione półrocze obejmowało typowy dla branży okres rozpoczynający się od letniego sprzedażowego impasu na rynku bakalii, a kończący się sprzedażowym pikiem charakterystycznym dla okresu świąt Bożego Narodzenia. Choć sprzyjające trendy konsumpcyjne oraz aktywne działania marketingowo-handlowe przyczyniły się do dynamicznego wzrostu sprzedaży, niesprzyjające czynniki zewnętrzne, w tym w szczególności utrzymujące się na wysokim poziomie ceny surowców, oraz deprecjacja złotego względem dolara amerykańskiego (USD), tj. kluczowej dla zakupu surowca waluty, wpłynęły negatywnie na rentowność spółki Helio - wyjaśnia zarząd spółki w raporcie. 

Sytuacja na rynku bakalii w 2015 r. nadal nie była sprzyjająca. Utrzymujące się na wysokim poziomie ceny surowców sprawiły, że presje cenowe nasilały się, zaś rentowność branży malała. W celu obrony spółki przed niekorzystnymi czynnikami, Helio czynnie wykorzystywał swój potencjał handlowo-marketingowy oraz kilkudziesięcioletnie doświadczenie w branży. W minionym półroczu przeprowadzone zostały liczne działania promocyjne, w tym m.in. z obszaru reklamy, oraz PR. Przeprowadzone kampanie promocyjne miały charakter cross-mediowy i objęły m.in. telewizję, prasę, internet, outdoor. Filmy promujące produkty marki Emitenta były emitowane w najpopularniejszych
kanałach ogólnopolskich o największej oglądalności, oraz w opiniotwórczych kanałach tematycznych - informuje zarząd spółki Helio w raporcie.

W kontekście wysokich cen surowca i silnych presji cenowych, inwestycja w promocję marki spółki i utrwalanie jej wizerunku jako eksperta w zakresie zdrowych bakalii uznana została przez spółkę za działanie nieodzowne, mające na celu długoterminowe budowanie przewagi konkurencyjnej
przedsiębiorstwa, a zarazem dystansowanie się od wyniszczających wojen cenowych. Jednocześnie podjęte działania handlowo-marketingowe przyczyniły się do pełniejszego wykorzystania obecnie panujących pro-bakaliowych trendów konsumpcyjnych, a tym samym do zintensyfikowania sprzedaży
produktów spółki - czytamy w raporcie spółki.

Deprecjacja złotego względem kluczowej dla zakupów surowca waluty. Niekorzystne uwarunkowania wynikające z sytuacji na rynku surowcowym zostały dodatkowo pogłębione przez niesprzyjające trendy na rynku walutowym, w tym w szczególności silną w ostatnim kwartale roku kalendarzowego 2015
deprecjację złotego wobec kluczowej dla zakupów surowców waluty, tj. USD - informuje zarząd Helio w komunikacie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH