Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Helio: W I półroczu 2015/15 wzrósł zysk i przychody

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-03-2016, 12:14
Helio: W I półroczu 2015/15 wzrósł zysk i przychody
Leszek Wąsowicz, prezes Helio

W pierwszej połowie roku obrotowego 2015/2016 spółka Helio zwiększyła swoją sprzedaż. W okresie lipiec – grudzień 2015 r, wypracowała 69,9 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 2,3 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 53,5 mln zł oraz 2,07 mln zł.

Minione półrocze obejmowało typowy dla branży okres rozpoczynający się od letniego sprzedażowego impasu na rynku bakalii, a kończący się sprzedażowym pikiem charakterystycznym dla okresu świąt Bożego Narodzenia. Choć sprzyjające trendy konsumpcyjne oraz aktywne działania marketingowo-handlowe przyczyniły się do dynamicznego wzrostu sprzedaży, niesprzyjające czynniki zewnętrzne, w tym w szczególności utrzymujące się na wysokim poziomie ceny surowców, oraz deprecjacja złotego względem dolara amerykańskiego (USD), tj. kluczowej dla zakupu surowca waluty, wpłynęły negatywnie na rentowność spółki Helio - wyjaśnia zarząd spółki w raporcie. 

Sytuacja na rynku bakalii w 2015 r. nadal nie była sprzyjająca. Utrzymujące się na wysokim poziomie ceny surowców sprawiły, że presje cenowe nasilały się, zaś rentowność branży malała. W celu obrony spółki przed niekorzystnymi czynnikami, Helio czynnie wykorzystywał swój potencjał handlowo-marketingowy oraz kilkudziesięcioletnie doświadczenie w branży. W minionym półroczu przeprowadzone zostały liczne działania promocyjne, w tym m.in. z obszaru reklamy, oraz PR. Przeprowadzone kampanie promocyjne miały charakter cross-mediowy i objęły m.in. telewizję, prasę, internet, outdoor. Filmy promujące produkty marki Emitenta były emitowane w najpopularniejszych
kanałach ogólnopolskich o największej oglądalności, oraz w opiniotwórczych kanałach tematycznych - informuje zarząd spółki Helio w raporcie.

W kontekście wysokich cen surowca i silnych presji cenowych, inwestycja w promocję marki spółki i utrwalanie jej wizerunku jako eksperta w zakresie zdrowych bakalii uznana została przez spółkę za działanie nieodzowne, mające na celu długoterminowe budowanie przewagi konkurencyjnej
przedsiębiorstwa, a zarazem dystansowanie się od wyniszczających wojen cenowych. Jednocześnie podjęte działania handlowo-marketingowe przyczyniły się do pełniejszego wykorzystania obecnie panujących pro-bakaliowych trendów konsumpcyjnych, a tym samym do zintensyfikowania sprzedaży
produktów spółki - czytamy w raporcie spółki.

Deprecjacja złotego względem kluczowej dla zakupów surowca waluty. Niekorzystne uwarunkowania wynikające z sytuacji na rynku surowcowym zostały dodatkowo pogłębione przez niesprzyjające trendy na rynku walutowym, w tym w szczególności silną w ostatnim kwartale roku kalendarzowego 2015
deprecjację złotego wobec kluczowej dla zakupów surowców waluty, tj. USD - informuje zarząd Helio w komunikacie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH