REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Helio wypracowało 2,6 mln zł zysku od lipca do grudnia

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-02-2013, 09:44
Helio wypracowało 2,6 mln zł zysku od lipca do grudnia
Leszek Wąsowicz, prezes Helio

W pierwszym półroczu swojego roku obrotowego bakaliowa spółka Helio poprawiła rentowność oraz zyski.

REKLAMA

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2012/2013 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca), Helio uzyskało przychody ze sprzedaży w wysokości 58 mln zł. Rok kalendarzowy 2012 był rekordowy pod względem przychodów ze sprzedaży w 20-letniej historii przedsiębiorstwa, które wyniosły 96 mln zł, względem 91 mln zł w roku kalendarzowym 2011.

Mimo spowolnienia gospodarczego i rosnącymi cenami surowców, a także wojnami cenowymi, które stanowią poważny problem w wielu branżach w Polsce Helio poprawiło swoją rentowność oraz zyski. Zysk netto spółki wzrósł o 26 proc. i wyniósł 2,6 mln zł, EBITDA wzrosła o 12 proc. do 5,2 mln zł.

Wzrost rentowności był możliwy przede wszystkim dzięki poprawie efektywności operacyjnej spółki wynikającej m.in. z przeniesienia działalności do nowego zakładu w Brochowie, bardziej zachowawczej polityki zakupów surowca, ograniczeniu sprzedaży w nisko rentownym segmencie B2B, a także wyeliminowaniu kontraktów, dla których utrzymanie racjonalnej rentowności nie było możliwe przy jednoczesnym zapewnieniu standardów jakości Helio.

W ocenie zarządu utrzymanie wysokiej jakości produktów spółki przy jednoczesnym wsparciu sprzedaży działaniami promocyjnymi, jest perspektywiczną strategią obrony przed obecnymi niekorzystnymi efektami bieżącej dekoniunktury rynku. Dalszy wzrost sprzedaży w kanale tradycyjnym oraz poprawa rentowności spółki, są jednocześnie świadectwem poprawnego kierunku jej rozwoju, a tym samym dobrym prognostykiem na przyszłość.

Kluczową dla spółki będzie sprzedaż realizowana w okresie poprzedzającym święta Wielkanocy. W tym czasie Helio wspierała będzie sprzedaż swoich produktów kampanią promującą w pismach poradnikowo-kobiecych, branżowych, a także w internecie, oraz mediach społecznościowych. Sezon wielkanocny jest za Bożym Narodzeniem, drugim co do ważności okresem w branży bakaliowej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH