REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Helio wypracowało 2,6 mln zł zysku od lipca do grudnia

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-02-2013, 09:44
Helio wypracowało 2,6 mln zł zysku od lipca do grudnia
Leszek Wąsowicz, prezes Helio

W pierwszym półroczu swojego roku obrotowego bakaliowa spółka Helio poprawiła rentowność oraz zyski.

REKLAMA

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2012/2013 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca), Helio uzyskało przychody ze sprzedaży w wysokości 58 mln zł. Rok kalendarzowy 2012 był rekordowy pod względem przychodów ze sprzedaży w 20-letniej historii przedsiębiorstwa, które wyniosły 96 mln zł, względem 91 mln zł w roku kalendarzowym 2011.

Mimo spowolnienia gospodarczego i rosnącymi cenami surowców, a także wojnami cenowymi, które stanowią poważny problem w wielu branżach w Polsce Helio poprawiło swoją rentowność oraz zyski. Zysk netto spółki wzrósł o 26 proc. i wyniósł 2,6 mln zł, EBITDA wzrosła o 12 proc. do 5,2 mln zł.

Wzrost rentowności był możliwy przede wszystkim dzięki poprawie efektywności operacyjnej spółki wynikającej m.in. z przeniesienia działalności do nowego zakładu w Brochowie, bardziej zachowawczej polityki zakupów surowca, ograniczeniu sprzedaży w nisko rentownym segmencie B2B, a także wyeliminowaniu kontraktów, dla których utrzymanie racjonalnej rentowności nie było możliwe przy jednoczesnym zapewnieniu standardów jakości Helio.

W ocenie zarządu utrzymanie wysokiej jakości produktów spółki przy jednoczesnym wsparciu sprzedaży działaniami promocyjnymi, jest perspektywiczną strategią obrony przed obecnymi niekorzystnymi efektami bieżącej dekoniunktury rynku. Dalszy wzrost sprzedaży w kanale tradycyjnym oraz poprawa rentowności spółki, są jednocześnie świadectwem poprawnego kierunku jej rozwoju, a tym samym dobrym prognostykiem na przyszłość.

Kluczową dla spółki będzie sprzedaż realizowana w okresie poprzedzającym święta Wielkanocy. W tym czasie Helio wspierała będzie sprzedaż swoich produktów kampanią promującą w pismach poradnikowo-kobiecych, branżowych, a także w internecie, oraz mediach społecznościowych. Sezon wielkanocny jest za Bożym Narodzeniem, drugim co do ważności okresem w branży bakaliowej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH