Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Helio: Wzrost sprzedaży i zysku netto w roku obrotowym 2016/17

Helio, producent i dystrybutor bakalii, wypracował w roku obrotowym 2016/2017, zakończonym 30 czerwca 2017 r. 178,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 10,9 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 135,8 mln zł i 4 mln zł.

Helio: Wzrost sprzedaży i zysku netto w roku obrotowym 2016/17
Leszek Wąsowicz, prezes Helio, fot. materiały prasowe

- W roku obrotowym 2016/2017 Helio S.A. osiągnęła rekordowe w historii przedsiębiorstwa przychody ze sprzedaży w wysokości 178.563 tys. zł, tj. o 32% wyższe od zeszłorocznych. Wzrostowi sprzedaży w ujęciu wartościowym towarzyszył 40-procentowy wzrost wolumenu sprzedaży. W roku obrotowym 2016/2017 spółka sprzedała 14 tys. ton względem 10 tys. ton w roku ubiegłym - informuje spółka w raporcie.

Sprzedaż na przestrzeni roku realizowana była w sposób charakterystyczny dla branży Emitenta z wyraźną sezonowością i pikami w okresie świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Helio odnotowało wzrost przychodów ze sprzedaży w ciągu całego roku, przy czym największą dynamikę wzrostów osiągnięto w sezonach przedświątecznych oraz pierwszym kwartale roku obrotowego. W ostatnim kwartale roku obrotowego zgodnie z zapowiedziami zarządu widoczny był już efekt wysokiej bazy roku poprzedniego.

- Mimo 25 lat na rynku spółka nie straciła zapału do dalszego rozwoju. W ostatnim roku rozbudowaliśmy nasz zakład w Brochowie zwiększając jego powierzchnię produkcyjno-magazynową o 35%, a także rozwinęliśmy skrzydła w zakresie prażenia orzechów, co zostało pozytywnie odebrane przez rynek, w tym naszych kluczowych odbiorców. Jednocześnie unowocraześniliśmy nasze zaplecze infrastrukturalne. W minionym okresie podjęliśmy także szereg działań marketingowo-handlowych, w tym m.in. pozyskaliśmy nowych klientów, odświeżyliśmy opakowania ujednolicając szatę graficzną naszych produktów, wprowadziliśmy nowe produkty oraz przeprowadziliśmy udane kampanie marketingowe budując wizerunek zdrowej marki Helio. Bez wątpienia poczynione inwestycje w infrastrukturę i markę wzmocniły naszą pozycję rynkową, a doświadczenie i know-how pozwoliły wykorzystać nadarzające się szanse handlowe. Choć są powody do satysfakcji, nadal jesteśmy świadomi wyzwań i intensywnej pracy nad zapewnieniem dalszego pomyślnego rozwoju Helio S.A. Należy przy tym uczulić krótkookresowych inwestorów, że ponowienie tak dobrych wyników rok po roku jest raczej mało prawdopodobne. Przedkładając długofalowy wzrost przedsiębiorstwa nad doraźne wyniki, w kolejnym roku naszej działalności będziemy zatem możliwie najefektywniej wykorzystywali sprzyjające nam trendy rynkowe, pojawiające się szanse oraz potencjał wypracowany przez dotychczas podjęte działania. Planujemy także kolejne inwestycje w infrastrukturę i markę  wzmacniając nasze kluczowe przewagi konkurencyjne. Rok zapowiada się zatem pracowity, co wierzę, że przełoży się pozytywnie na rozwój Helio S.A. w kolejnych latach działalności - informuje zarząd spółki w raporcie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Helio RSS ALERT    /    Leszek Wąsowicz RSS ALERT    /    rynek bakalii 2017 RSS ALERT    /    bakalie 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.147.142.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.