Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Helio zwiększa sprzedaż, mimo malejącego popytu na bakalie

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 29-08-2013, 12:36
Helio zwiększa sprzedaż, mimo malejącego popytu na bakalie
Leszek Wąsowicz, prezes Helio

Działająca na rynku bakalii spółka Helio SA opublikowała raport za ostatni kwartał roku obrotowego 2012/2013. Mimo malejącej konsumpcji w Polsce oraz wcześniejszego niż w latach ubiegłych sezonowego spowolnienia w branży, spółka zwiększyła swoją sprzedaż o kilkanaście procent. Dodatkowo dzięki zapowiadanej poprawie efektywności operacyjnej, Helio w ostatnim roku poprawiło swoją rentowność, co odzwierciedliło się w czterokrotnym zwiększeniu zysku netto.

Przychody Helio za IV kwartały roku obrotowego wyniosły 98,7 mln zł (98,8 mln zł rok wcześniej). W samym IV kwartale wyniosły one prawie 13 mln zł w porównaniu do 11,8 mln zł rdr.

W działalności Helio występuje zjawisko znacznej sezonowości sprzedaży, w wyniku czego przeważająca część rocznych przychodów przypada na okres przed świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Wczesny termin Wielkanocy, spowodował zatem, że w ostatnim kwartale roku obrotowego (kwiecień - czerwiec) spółka pozbawiona była przedświątecznych przychodów, a tym samym wcześniej niż w latach ubiegłych weszła w okres letniego branżowego spowolnienia.

W minionym kwartale zauważalne były jednocześnie efekty z zapowiadanych i poczynionych przez spółkę działań mających na celu poprawę rentowności. Wyeliminowanie nierentownych kontraktów, a także poprawa efektywności kosztowej, zaowocowały poprawą wyników Helio zarówno na poziomie netto, jak i EBITDA (Zysk z działalności operacyjnej + amortyzacja). Dla przypomnienia warto dodać, że poprawa efektywności operacyjnej spółki była możliwa m.in. dzięki przeniesieniu działalności do nowego zakładu w Brochowie, w tym dzięki optymalizacji produkcji i logistyki. Choć zatem na tle historii przedsiębiorstwa okres kwiecień - czerwiec corocznie cechował się stratą, w minionym kwartale Helio znacząco zniwelowało tę sezonową niedogodność. EBITDA była bowiem dziesięciokrotnie lepsza, zaś wynik netto był ponad trzykrotnie lepszy od ubiegłorocznego. Dobre rezultaty ostatniego kwartału przełożyły się jednocześnie na znaczący wzrost zysków w ujęciu całorocznym. Zysk netto za rok 2012/2013 wyniósł bowiem ponad 4 mln zł, a tym samym był prawie czterokrotnie wyższy niż przed rokiem.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH