Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Helio zwiększyło przychody i stratę w I kwartale

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2015, 10:52
Helio zwiększyło przychody i stratę w I kwartale
Leszek Wąsowicz, prezes Helio

Helio, dystrybutor bakalii, wypracował w pierwszym kwartale swojego roku obrotowego, który trwał od 1 lipca 2015 r. do 30 września 2015 r. 17,7 mln zł przychodów ze sprzedaży i 705 tys. zł straty netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 12,6 mln zł i - 505 tys. zł.

W I kwartale bieżącego roku obrotowego spółka Helio zwiększyła swoją sprzedaż, a tym samym osiągnęła rekordowe w historii działalności przedsiębiorstwa przychody ze sprzedaży w okresie lipiec – wrzesień, które wyniosły 17.698 tys. zł. Odnosząc się do danych za analogiczny okres ubiegłego roku
obrotowego, Emitent zwiększył swoją sprzedaż o 40 proc. (za okres lipiec – wrzesień 2014 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 12.618 tys. zł). 

- Mimo dynamicznego wzrostu sprzedaży, spółce nie udało się wyeliminować typowego dla branży zjawiska sezonowości. Należy bowiem wyjaśnić, że na tle historii przedsiębiorstwa, okres lipiec - wrzesień corocznie cechował się ujemnym wynikiem na poziomie netto i jest to wpisane w sezonowy charakter generowania przez Spółkę zysków. Pierwszy kwartał bieżącego roku obrotowego zamknął się
zatem stratą netto w wysokości -705 tys. zł - informuje spółka w komunikacie.

Bieżący kwartał obejmował typowy okres letniego obniżenia sprzedaży bakalii. W tym czasie spółka przygotowywała się do strategicznego dla branży sezonu bożonarodzeniowego, m.in. dokonując zakupów surowca oraz wytwarzając zapasy pod przyszłą sprzedaż.

- Oczekiwane efekty działalności Helio S.A. w minionym kwartale widoczne będą zatem dopiero w wynikach przyszłych miesięcy. Jednocześnie spółka starała się możliwie najefektywniej korzystać
z potencjału wypracowanego przez dotychczas podjęte działania, w tym wprowadzone nowości i kampanie promujące spożywanie produktów Emitenta w zdrowej codziennej diecie. Należy jednak pamiętać, że mimo panujących na rynku trendów popularyzujących bakalie w szerszym kontekście niż tylko niezastąpiony składnik świątecznych potraw, branża Emitenta nadal charakteryzuje się wysoką sezonowością ściśle powiązaną z okresami świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy - czytamy w komunikacie Helio.

Jednocześnie niesprzyjająca w ostatnim sezonie sytuacja na rynkach surowcowych (bakalie) wciąż miała kluczowy wpływ na poziom osiąganych marż, a tym samym wyników finansowych Emitenta. Niekorzystne uwarunkowania na rynku surowcowym zostały dodatkowo pogłębione przez tegoroczną deprecjację złotego wobec kluczowej dla zakupów surowców waluty, tj. USD. Rosnące ceny surowców oraz wysokie presje cenowe sprawiły, że rentowność Spółki była niższa niż przed rokiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH