Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Helio zwiększyło przychody w roku obrotowym 2013/14

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-08-2014, 09:36
Helio zwiększyło przychody w roku obrotowym 2013/14
Helio poprawiło sprzedaż w roku obrotowym 2013/14

Bakaliowa spółka Helio wypracowała 104,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 3,9 mln zł zysku netto. rok wcześniej wyniki spółki wyniosły odpowiednio 98,7 mln zł i 4 mln zł.

W ocenie minionego kwartału kluczowym czynnikiem mającym wpływ na wyniki Helio była wzmożona sprzedaż charakterystyczna dla okresów
przedświątecznych. Tegoroczny termin świąt Wielkanocy (II połowa kwietnia) sprawił bowiem, że większa niż w roku ubiegłym część przedświątecznego szczytu sprzedażowego przypadła w udziale IV kwartałowi (kwiecień - czerwiec).

Mimo że wpłynęło to pozytywnie na wzrost przychodów ze sprzedaży w bieżącym okresie, czynnik ten dotyczył wyłącznie pierwszych tygodni kwietnia, po czym spółka weszła w charakterystyczny dla swojej branży okres letniego spadku popytu na jej produkty. Zwiększone przychody ostatniego kwartału, pozwoliły Helio jednak zredukować charakterystyczną dla działalności spółki stratę ostatniego kwartału. Zgodnie zatem z przewidywaniami, w drugim półroczu roku obrotowego 2013/2014 mieliśmy do czynienia z nietypowym, spłaszczonym względem lat ubiegłych rozkładem przychodów i zysków pomiędzy kwartałami - czytamy w raporcie spółki. 

W minionym okresie spółka przeprowadziła intensywną kampanię promującą bakalie marki spółki w zdrowej diecie. Kampania miała wymiar sprzedażowo-edukacyjny, wpisujący się w wiosenny wzrost zainteresowania tematyką odchudzania, diet i zdrowej żywności. Choć wpłynęło to na jednorazowy wzrost kosztów sprzedaży minionego kwartału,kampania przyczyniła się do bieżącego wzrostu sprzedaży produktów spółki, a także wzrostu świadomości marki parasolowej Helio w dłuższym horyzoncie czasowym.

Z czynników zewnętrznych wpływających na działalność operacyjną ostatniego kwartału należy zasygnalizować dalszy systematyczny wzrost cen surowca (bakalii) na światowych rynkach, co utrudniało Helio utrzymanie dotychczasowych rentowności sprzedaży.

Z czynników makroekonomicznych warto zwrócić uwagę na niższą względem zeszłego roku wysokość stawki referencyjnej WIBOR dla kredytów zaciągniętych przez Helio. Dzięki temu, a także z uwagi na korzystniejsze od ubiegłorocznych warunki współpracy z bankami kredytującymi działalność
bieżącą Helio, oraz systematycznie malejące saldo kredytów inwestycyjnych, w minionym kwartale spółka odnotowała zmniejszone koszty
finansowe, tj. koszty odsetek. W gwoli uzupełnienia informacji finansowej, w tabeli poniżej zamieszczono zestawienie zobowiązań kredytowych Helio.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH