HoReCa napędza wzrost konsumpcji warzyw mrożonych
W badaniach GfK PGD dotyczących częstotliwości zakupów w gospodarstwach domowych w ostatnich 4 latach spożycie warzyw mrożonych nie wykazywało jednoznacznej tendencji wzrostowej. Z jednej strony – wzrost tempa życia sprzyja zakupom produktów wstępnie przetworzonych, z drugiej silny wpływ zdrowego odżywiania, ale też żywienie poza domem są czynnikami je ograniczającymi - informuje w raporcie "Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności" Bank BGŻ BNP Paribas.

Sektor HoReCa może być jednak segmentem napędzającym wzrost konsumpcji warzyw mrożonych w kraju. O wzroście globalnego spożycia mogą świadczyć zmiany produkcji i eksportu. Według danych GUS krajowa produkcja mrożonych warzyw w 2014 r. wyniosła 650 tys. ton i była o 64 proc. wyższa niż w 2004 roku.
Eksport w analogicznym okresie zwiększył się jedynie o 23 proc. Rosnący odsetek osób spożywających posiłki poza domem przekłada się też na wzrost spożywania dań przygotowywanych w oparciu o produkty mrożone, w tym m.in. warzywa. Z danych GfK „Polska na widelcu” wynika, że w 2014 r. w grupie gospodarstw domowych o dochodach powyżej 5 tys. zł odsetek spożywających posiłki poza domem wyniósł 16 proc., podczas gdy w gospodarstwach o dochodzie poniżej 2 tys. zł blisko dwukrotnie mniej.
- Silnym wzrostem spożycia w ostatnich 4 latach charakteryzowało się spożycie mrożonych owoców. Wg danych GfK PGD wzrastało ono w średniorocznym tempie blisko 9 proc. Wciąż jednak jest to bardzo niski poziom per capita wskazujący na nieznaczną substytucję względem spożycia owoców świeżych - informuje BGŻ BNP Paribas w swoim raporcie.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.