Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hortex planuje dalszy rozwój na rynku rosyjskim

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-01-2013, 13:56
Hortex planuje dalszy rozwój na rynku rosyjskim
Tomasz Kurpisz, prezes Horteksu // Fot. ŻelaznaStudio / P.Pawłowski

- Nie zamierzamy rezygnować z rozwoju na rynku rosyjskim - planujemy inwestycje w marketing i trade-marketing. W przypadku inwestycji bezpośrednich już kilka lat temu zweryfikowaliśmy plany - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Kurpisz, prezes Horteksu.

Jak tłumaczy Tomasz Kurpisz, w 2007 roku firma miała już podpisany list intencyjny z władzami miasta Woroneż dotyczący budowy centrum dystrybucyjnego oraz zakładu pakowania. - Z tych planów wycofaliśmy się już kilka lat temu, gdy środowisko i otoczenie biznesowe w Rosji uległo zmianom, co było skutkiem kryzysu - dodaje.

- Uważamy, że jeśli firma chce rozwijać sprzedaż w danym państwie, budowa centrum dystrybucyjnego czy zakładu przetwórczego jest bardzo wskazaną inwestycją. Obecnie tak naprawdę mamy wolne moce produkcyjne w zakładach w Polsce i chcemy je wykorzystać w pierwszej kolejności. W 2007 r. - kiedy planowaliśmy inwestycje w Rosji - wykorzystanie polskich zakładów było pełne - komentuje Tomasz Kurpisz.

Zdaniem prezesa Horteksu, rynek mrożonych warzyw i owoców w Rosji zmienia się. Jak dodaje, coraz większą rolę odgrywają marki własne, a ok. 35 proc. rynku stanowią mrożonki sprzedawane luzem w sieciach handlowych. Dlatego w roku finansowym zakończonym 31 maja 2012 r., firma odnotowała spowolnienie eksportu mrożonek na rynek rosyjski.

W Rosji Hortex sprzedaje wyroby pod własną marką, ale jest również dostawcą mrożonek marki Jest Idea dla partnera - firmy Inmarko z grupy Unilever.

Czytaj także: Prezes Horteksu: Nie wykluczamy wejścia w nowe kategorie i przejęć marek

W najbliższym czasie w serwisie portalspozywczy.pl, ukażą się kolejne fragmenty wywiadu z Tomaszem Kurpiszem, prezes firmy Hortex.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Pitbull 11-01-2013, 23:09:
Tracą na rynku ponieważ mają ludzi z Fritara - pseudo dyrektorów -speców od mrożonek z których smieje sie Polska - można od nich dostać niezłe dodatkowe upsuty...
  • PH 11-01-2013, 19:45:
Zgadza się, Panie Tomaszu. Jeszcze 6 lat temu wykorzystanie polskich zakładów Horteksu było pełne. Dzisiaj coraz trudniej Panu sprzedawać coraz droższy i gorszy produkt. Ma Pan rację, niech Pan wyjedzie do Rosji robić biznes. Tam znajdzie Pan dobry grunt do uprawiania nieczystej gry rynkowej. Naprawdę, poradzimy sobie, proszę się nie przejmować.
  • yttytyru 10-01-2013, 15:40:
mocno go stracil przez kilka lat - nie bedzie latwo odbudowac !!

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH