REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Hortex: Rynek mrożonek jest perspektywiczny. Konsumenci kupują je 3 razy w miesiącu

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2016, 15:04
Hortex: Rynek mrożonek jest perspektywiczny. Konsumenci kupują je 3 razy w miesiącu
fot. shutterstock

- Rynek mrożonek od kilku lat ma tendencję wzrostową, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu tymi produktami wśród polskich konsumentów. Ilościowo mrożone warzywa i owoce to największa kategoria produktów mrożonych stanowiąca ponad 30 procent całości rynku.Sezon na mrożone warzywa i owoce przypada na okres od listopada do kwietnia. Blisko 70 proc. gospodarstw domowych w Polsce używa mrożonych owoców i warzyw w przygotowywaniu posiłków - informują eksperci Grupy Hortex.

REKLAMA

- Na przestrzeni ostatniego roku rynek mrożonych warzyw i owoców wzrósł o kilka procent  - 5,8 proc. ilościowo oraz 7,4 proc. wartościowo. Wzrost dotyczył wszystkich segmentów. Najszybciej (w tempie dwucyfrowym) wzrósł największy segment – mieszanek warzywnych oraz najmniejszy segment - owoców. Wartość rynku wyniosła blisko 770 mln zł przy sprzedaży ponad 92 mln kg - informuje Hortex

- Aby zapewnić sobie odpowiednią sprzedaż mrożonek i tym samym zyski dla sklepu warto pamiętać o tych proporcjach zamawiając towar i układając mrożonki w zamrażarce. Należy także zadbać o najpopularniejsze produkty najpopularniejszych marek. Im większą powierzchnię sklep przeznacza na mrożone warzywa i owoce tym szerszy asortyment powinien mieć w swojej ofercie, dzięki czemu konsument ma szerszy wybór i powód do częstszych powrotów do sklepu - zapewniają eksperci Horteksu.

Hortex od kilku lat prowadzi kampanię edukacyjną, której celem jest przekonanie konsumentów do walorów mrożonych warzyw i owoców. - Budujemy pozytywny wizerunek kategorii, który jeszcze niedawno był dla niej krzywdzący z powodu braku wiedzy o całym procesie powstawania naszych produktów, o tym, że nie dodajemy do nich żadnych konserwantów, sztucznych dodatków, czy wzmacniaczy smaku. Przekonanie wśród dorosłych Polaków o tym, że mrożone warzywa i owoce nie zawierają sztucznych dodatków wzrosło o 20 procent w ciągu ostatnich 4 lat. Podobne wzrosty widzimy na świadomości o tym, że błyskawiczne mrożenie w niskich temperaturach nie powoduje strat na wartości odżywczej warzyw i owoców, że mrożone warzywa i owoce nie zawierają konserwantów. Wzrasta również przekonanie o tym, że mrożonki nie odstępują od świeżych warzyw i owoców pod względem zawartości witamin i minerałów - szczególnie w sezonie zimowym, i że nie zawierają składników modyfikowanych genetycznie - informuje Hortex.

W efekcie wszystkich działań budowania świadomości kategorii i na fali prozdrowotnego trendu w żywieniu Polaków sprzedaż mrożonych warzyw i owoców jest również w trendzie wzrostowym.

Z badania Horteksu wynika, że Hortex jest najczęściej wybieraną marką mrożonek w Polsce - wybiera ją 54 proc. użytkowników kategorii, w pierwszej kolejności konsument wybiera ulubioną markę, gdyż ona jest gwarantem jakości, zakup mrożonek jest wcześniej zaplanowany - mrożonki kupowane są zazwyczaj podczas bieżących zakupów. Polscy konsumenci kupują mrożonki zazwyczaj 3 razy w miesiącu, konsumenci mrożonych warzyw i owoców deklarują zwiększenie ich spożycia w porównaniu do innych kategorii produktów do szybkiego przygotowania (np. dań gotowych w słoikach, mrożonej pizzy, pierogów), konsument kupujący mrożonki jest wymagający, lubi szeroki asortyment produktów, za co odpłaca się lojalnością wobec sklepu, mrożone warzywa i owoce powinny zajmować min. 30 proc. powierzchni przeznaczonej na kategorię produktów mrożonych - wynika z badania formy Hortex.

Mrożone warzywa i owoce to kategoria szczególnie ważna w małych/osiedlowych sklepach, gdzie konsument często przychodzi „po drodze do domu”, po produkty pozwalające szybko przygotować posiłek.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Gabriel 17-11-2016, 09:33:
Zdrowy tryb życia staje się coraz bardziej popularny, więc nic dziwnego, że mrożonki wkupują się w łaski konsumentów. Ja sam postawiłem w moim sklepiku na obre produkty od sprawdzonego producenta. Na szczęście trafiłem na pana Rogowskiego, a jego pasty warzywne sprzedaja się jak przysłowiowe świeże bułeczki. d
  • Gabriel 17-11-2016, 09:32:
Zdrowy tryb życia staje się coraz bardziej popularny, więc nic dziwnego, że mrożonki wkupują się w łaski konsumentów. Ja sam postawiłem w moim sklepiku na dobre produkty od sprawdzonego producenta. Na szczęście trafiłem na pana Rogowskiego, a jego pasty warzywne sprzedaja się jak przysłowiowe świeże bułeczki.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 250) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 171)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH