Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hortex: Trudno jest zrezygnować z rynku rosyjskiego

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-08-2015, 11:02
Hortex: Trudno jest zrezygnować z rynku rosyjskiego

- Historycznie Rosja i inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej to najwięksi odbiorcy mrożonek Hortex. Na tych rynkach marka obecna jest od wielu lat, jest doskonale znana i ceniona przez konsumentów - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Beata Łosiak, PR Manager Grupa Hortex.

- Z racji sytuacji politycznej spada rola eksportu do Rosji, jednak biorąc pod uwagę wielkość i potencjał rynku rosyjskiego dla produktów markowych trudno jest go zastąpić i z niego zrezygnować - dodaje Beata Łosiak, PR Manager Grupy Hortex.

Dlatego w związku z wprowadzonym przez Rosję embargo na import mrożonych owoców i warzyw Hortex zweryfikował strategię i zmienił model działania w Rosji. - Zrobiliśmy to w stosunkowo szybkim tempie, między innymi dzięki temu, iż firma ma w Moskwie swoje przedstawicielstwo, które przeorganizowano z organizacji handlowej na handlowo-produkcyjną. Aby ograniczyć ryzyko i koszty związane z budowaniem infrastruktury produkcyjnej w Rosji część maszyn niezbędnych do całego procesu produkcji i pakowania mrożonek wynajęliśmy na miejscu, łącznie z halami produkcyjnymi, a część maszyn przenieśliśmy do Rosji z zakładu w Polsce. Obecnie nie ma specjalnych problemów z pozyskaniem surowca więc biznes w Rosji i jego wyniki uzależnione są od nie najlepszej ogólnej sytuacji ekonomicznej i niestabilności rubla , które powodują spadek popytu - twierdzi Beata Łosiak.

Priorytetem Horteksu jest utrzymanie sprzedaży markowych mrożonek, z logo spółki, na rosyjskim rynku, przy zachowaniu opłacalności czyli bez dokładania do biznesu. Przed embargiem dla Horteksu sprzedaż w Rosji, stanowiła 20 proc. w ogólnych przychodach Grupy Hortex, ale obecnie, nasze obroty na tym rynku znacznie spadły. 

Hortex cały czas pracuje nad wejściem na nowe rynki, jednak ze względu na to, że spółka sprzedaje produkt markowy jest to proces długotrwały i kosztowny, gdyż trzeba zbudować rozpoznawalność marki. - Obecnie nasze mrożonki dostępne są na ponad 20 rynkach. W ostatnim czasie ruszyliśmy ze sprzedażą w Bułgarii, w krajach bałkańskich, weszliśmy na rynek Azjatycki, pojawiliśmy się w Kazachstanie, Gruzji, dobrze rozwija się także sprzedaż w krajach, które są głównymi kierunkami polskiej emigracji – w Anglii, Irlandii, Holandii, czy Niemczech - mówi Beata Łosiak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH