Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Owoce i warzywa

Hortimex: Producenci, którzy obniżają zawartość cukru w swoich produktach to wciąż margines rynku

- Na rynku dostępny jest cały szereg alternatyw dla cukru i to niekoniecznie substancji słodzących. Można np. stosować rozpuszczalny błonnik, który też jest słodki, ale nie jest cukrem. I cały szereg naszych odbiorców decyduje się na tworzenie linii produktów z obniżoną zawartością cukru. Ale z punktu widzenia całego rynku jest to ciągle margines - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.

Hortimex: Producenci, którzy obniżają zawartość cukru w swoich produktach to wciąż margines rynku
Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex, fot. PTWP

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 05-01-2018, 18:10

Kowalewski wskazuje, że u większości konsumentów nie budzi niepokoju obecność cukru w składzie produktu. Wątpliwości rodzi za to obecność syropu glukozowo-fruktozowego, którego nazwa brzmi tajemniczo.

- Producenci i bardziej świadomi konsumenci, którzy wiedzą, że dostarczają do organizmu duże ilości cukru, starają się szukać produktów alternatywnych. A zredukowanie cukru w produkcie to także zredukowanie syropu glukozowo-fruktozowego - dodaje.

Prezes Hortimeksu zwraca uwagę, że nieuprawniona jest teza jakoby syrop glukozowo-fruktozowy był w jakiś sposób gorszy od cukru.

- Zarówno jeden, jak i drugi szybko podnoszą poziom glukozy we krwi, a potem szybko ten poziom spada. Takie skoki glukozy sprzyjają rozwojowi cukrzycy. Niewiele jest badań, które dowodziłyby, że syrop jest w jakiś sposób gorszy od cukru. Czytając etykiety, nie powinniśmy więc analizować, czy w składzie jest cukier biały, trzcinowy czy syrop glukozowo-fruktozowy. Wszystkie te substancje są źródłem cukrów, dlatego powinniśmy zwracać uwagę na tabelę wartości odżywczych i to, ile jest cukru w produkcie. Dlatego nie odróżniałbym syropu od cukru, on jest mniej więcej taki sam - dodaje.

Kowalewski wskazuje, że powszechność stosowania syropu glukozowo-fruktozowego przez branżę spożywczą wynika z przyczyn ekonomicznych.

- Syrop glukozowo-fruktozowy jest stosowany powszechnie, głównie ze względu na swoją cenę. Kilogram cukru w handlu kosztuje około 2 zł/kg. 1 kg syropu g-f będzie pół złotego tańszy, natomiast 1 kg „zdrowej”, alternatywy, czyli np. oligofruktozy kosztuje już 2 euro. My też chcielibyśmy, żeby cały rynek używał alternatyw dla cukru. Niestety, gdy dochodzi do rachunku ekonomicznego to się nie broni. I gdy spojrzymy na użycie cukru albo syropu g-f a oligofruktozę i inulinę to jest relacja mniej więcej 95:5. Mamy więc pewną grupę wystraszonych konsumentów, którzy mniej lub bardziej świadomie i tak ten cukier spożywają. I przez jakiś czas tak pozostanie. Produkcja cukru i syropu to potężny przemysł w Europie i na świecie - mówi.

Przeczytaj cały wywiad z Mateuszem Kowalewskim na temat teorii spiskowych dotyczących żywności:

Branża spożywcza gra z konsumentami w grę, z której nikt nie jest zadowolony - Wywiad

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    Hortimex RSS ALERT    /    syrop glukozowo-fruktuzowy RSS ALERT    /    syrop glukozowy RSS ALERT    /    cukier RSS ALERT    /    cukier w produktach spożywczych RSS ALERT    /    substancje słodzące RSS ALERT    /    dodatki do żywności RSS ALERT    /    spożycie cukru RSS ALERT    /    zamienniki cukru RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.209.18.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.