Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Hortimex: Wszelkie skrajności nie są zdrowe, także w odżywianiu

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-01-2018, 15:37
Hortimex: Wszelkie skrajności nie są zdrowe, także w odżywianiu

- Wszelkiego rodzaju skrajności, zarówno w poglądach, jak i w odżywianiu się, nie są zdrowe. Portale śledzące składy produktów są ok, ale to nie znaczy, że żywność, która zawiera długą listę dodatków, musi być zła. Bilansujmy swoją dietę. Nie zaszkodzi mi wypicie puszki coli jeśli oprócz tego żywię się warzywami, owocami, piję wodę i uprawiam sport. Wszystko jest kwestią rozsądku i umiaru - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.

Skąd konsumenci powinni czerpać informacje na temat właściwych nawyków żywieniowych? Według Mateusza Kowalewskiego cennym źródłem informacji mogą być dietetycy. Jest jednak kilka "ale".

- Musimy pamiętać, że dzisiaj tytuł dietetyka można uzyskać po ukończeniu kursu. Osobiście byłbym ostrożny wobec dietetyków-pasjonatów po kursach. Ale to też nie znaczy, że jeśli ktoś jest pasjonatem to gada głupoty - mówi.

Prezes Hortimeksu nie ma wątpliwości, że współczesny konsument powinien konfrontować informacje z różnych źródeł.

- Nawet to, co powie nam jeden lekarz trzeba porównać z opiniami innych lekarzy. Oczywiście, mamy źródła, które rzeczywiście są istotne, np. EFSA (Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności - przyp. red.). To instytucja, która nie jest wolna od wad, ale pracują tam uznane autorytety naukowe, których warto posłuchać. Warto także konfrontować ze sobą pewne wypowiedzi i pewne prawdy. Nie sposób wskazać jednego, wiarygodnego i obiektywnego źródła informacji, nie tylko w kwestii żywności. Dziś źródeł informacji jest bardzo wiele. Trzeba je dywersyfikować, sprawdzać ich wiarygodność i znajdować pewien zrównoważony środek - mówi.

Kowalewski zaleca, aby, zwłaszcza do skrajnych opinii, podchodzić z pewnym dystansem, szczególnie w kontekście przekazu reklamowego.

- W ostatnim czasie mocno reklamowany jest np. hydrolizat kolagenowy. Można znaleźć skrajne opinie na jego temat, od mówiących, że nie ma on żadnego pozytywnego wpływu na zdrowie do takich, że ma super pozytywny wpływ. Prawda pewnie leży gdzieś pośrodku, a konsument ma mętlik w głowie. Musimy sobie uświadomić, że często nie ma ostatecznej odpowiedzi na pewne pytania. My także zachęcamy producentów żywności do zdrowego rozsądku w komunikatach reklamowych. Kiedyś pewien producent napojów sugerował w reklamie, że jeśli będziemy pili napoje od konkurencji to będziemy świecić. Działanie mocno nieetyczne polegające wprost na straszeniu konsumentów - mówi.

Przeczytaj cały wywiad z Mateuszem Kowalewskim na temat teorii spiskowych dotyczących żywności:

Branża spożywcza gra z konsumentami w grę, z której nikt nie jest zadowolony - Wywiad

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • fedo 31-01-2018, 07:52:
podkreslenie właściwości kolagenu nie jest bezcelowe - jak hortimexowcy słodzą o zaletach ich koleganeu uuuu - naprawdę mamy tu do czynienia z reklamą im mnie wiecej słychać tym lepiej a podteksty do własnego portfolio sa celowo umiejscawiane w różnych artykułach, raz zamienniki cukru, innym razem kolagen, niech pan sam zajada się swoimi produktami
  • gti 30-01-2018, 16:16:
okulary mówią o nim dużo

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 961) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.