Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Iglotex chce wypracować w tym roku ponad 1 mld zł przychodów ze sprzedaży

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-10-2015, 09:04
Iglotex celuje w ponad 1 mld zł przychodów w tym roku
Maciej Włodarczyk, prezes Igloteksu/ fot. Żelazna Studio

Spodziewamy się kilkuprocentowego wzrostu przychodów w 2015 roku w stosunku do roku poprzedniego, co oznacza, że nasze obroty znacząco przekroczą 1 miliard złotych. Wynik netto może się poprawić ze względu na to, że koszt pieniądza jest tańszy, zadłużenie grupy spada - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Maciej Włodarczyk, prezes Igloteksu.

- Z uwagi na pierwszy rok wdrażania nowej strategii, zmianę modelu biznesowego i struktury organizacyjnej grupy oraz koszty rozpoczętych inicjatyw strategicznych, których efektów spodziewamy się w latach kolejnych, nie spodziewamy się istotnej poprawy wyników finansowych - przyznaje prezes Igloteksu.

Jego zdaniem Grupa ma od lat ustabilizowaną sytuację finansową i nie potrzebuje finansowania zewnętrznego. - Nasi akcjonariusze wspierają zarząd w realizacji przyjętej strategii rozwoju, widzą potencjał wzrostu wartości grupy Iglotex i nie planują w najbliższym czasie wyjścia z inwestycji w grupę Iglotex - dodaje Maciej Włodarczyk.

Do 2018 r. Iglotex planujemy wydać na inwestycje ok. 150 mln zł, bez uwzględnienia potencjalnych akwizycji. - Nasza strategia nie zakłada przejęć, jednak ich nie wyklucza. Dzisiaj nie rozglądamy się za potencjalnymi okazjami zakupowymi, jednak nie będziemy ignorować sygnałów z rynku. Jeśli jednak dojdzie do akwizycji to wyłącznie w części dystrybucyjnej - mówi Włodarczyk.

Szef grupy zakłada inwestycje w odświeżenie floty dystrybucyjnej, inwestycje w zakładach produkcyjnych. - Nasza strategia zakłada duży wzrost produkcji i wzrost bazy klientów, których trzeba wyposażyć w sprzęt chłodniczy, zakłada też sprzedaż produktów o innym zakresie temperatur niż te, które dzisiaj obsługujemy. Planujemy również rozwój narzędzi informatycznych, bo przyszedł czas na wdrożenie jednego, spójnego systemu informatycznego dla wszystkich podmiotów z naszej grupy. Przejmując kolejne podmioty, każdy z nich funkcjonował w innym środowisku informatycznym - mówi Maciej Włodarczyk.

Grupa Iglotex zakończyła proces rebrandingu. Teraz wprowadza nową markę Proste Historie, która swoim zasięgiem obejmuje kategorie mrożonych warzyw i owoców, mącznych i ziemniaczanych wyrobów kulinarnych, frytek. Iglotex planuje na początku 2016 r. ruszyć z kampanią promocyjną dla mrożonych owoców i warzyw i wyrobów kulinarnych. Proste Historie mają na rynku poważnego rywala - w kategorii mrożonych owoców i warzyw. Chodzi o Polski Ogród, marki należącej do Grupy Hortex. Spółki rywalizują z sobą na polu produkcji oraz dystrybucji mrożonek. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Poinformowany 09-10-2015, 18:06:
A czy to prawda, że Iglotex trafi niedługo w ręce Eurocashu?
  • konsument/obserwator rynku 09-10-2015, 10:12:
Moim skromnym zdaniem w każ∂ej grupie Iglotex ma poważnego rywala nie tylko w warzywach. W frytkach Aviko czy McCain-a w w "kulinarce" markę Jawo

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 290) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH