Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Iglotex: Rynek mrożonych warzyw i owoców jest dla nas strategiczny

- Rynek żywności mrożonej w Polsce ma ustabilizowaną strukturę i od paru lat nie obserwujemy spektakularnych wejść nowych graczy na rynek, przy czym jest on
z pewnością atrakcyjny. Szacujemy jego wielkość na około 3,5 mld zł w cenach detalicznych - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Maciej Włodarczyk, prezes Igloteksu.

Iglotex: Rynek mrożonych warzyw i owoców jest dla nas strategiczny
Maciej Włodarczyk, prezes Grupy Iglotex/ fot. Żelazna Studio

W części kategorii dominuje silna marka producencka, przy wciąż rosnącym znaczeniu marek prywatnych. - Największą kategorią, rosnącą w tempie kilku procent rocznie, są lody. Dominuje tu kilku silnych graczy, zarówno zagranicznych, jak i krajowych. Sprzedaż lodów cechuje się dużą sezonowością w okresie letnim, choć z roku na rok zwiększa się również spożycie w miesiącach zimowych. Nadal największym segmentem są tzw. lody impulsowe, które są sprzedawane głównie w kanale tradycyjnym. Jeśli chodzi o spożycie lodów na mieszkańca w Polsce, to średnio jemy nadal dwa razy mniej lodów niż w krajach zachodnich. To świadczy o potencjale wzrostu - mówi Maciej Włodarczyk.

W pozostałych kategoriach najszybciej rośnie kategoria mrożonej pizzy. - Duży potencjał wzrostu widzimy również w kategorii mrożonych warzyw i owoców oraz frytek. Są to kategorie, które sprzedają się głównie w miastach i kanale nowoczesnym, co jest pochodną rosnącego tempa życia w miastach oraz możliwości wyeksponowania szerszej oferty - dodaje prezes Igloteksu.

Jego zdaniem ich dynamiczny wzrost wynika z rozwoju sprzedaży pod markami prywatnymi (coraz szersza oferta, wysoka jakość produktów, przystępna cena, rozwój dyskontów, marek prywatnych sieci) oraz zmiany stylu życia polskiego społeczeństwa. Konsumpcję wspiera także promowanie tych kategorii w mediach przez czołowych producentów. Pozostałe kategorie rosną w tempie poniżej 5 proc. rocznie, a ich wzrost napędzany jest głównie przez rozwój marek prywatnych. - Z kolei rynek mrożonej ryby i zapiekanki powinien utrzymać się w naszej ocenie na stabilnym poziomie z tendencją wzrostową. Zauważalnym trendem jest rozwój sprzedaży dań gotowych, po które konsumenci sięgają coraz częściej - mówi Maciej Włodarczyk.

Prezes zapewnia, że jako Iglotex spółka nie planuje rozwijać produkcji w innych kategoriach niż te, które obecnie posiada w ofercie. - Od kilku lat rozwijamy sprzedaż chłodzonych pierogów i pizzy, które nie zawierają żadnych konserwantów. Będziemy koncentrować się na rozwoju sprzedaży posiadanego asortymentu, zarówno pod markami prywatnymi dla sieci handlowych, jak i pod marką własną, realizując założenia strategii (strategiczne partnerstwo). W kategoriach produktów mrożonych, w których jesteśmy obecni, zajmujemy miejsce lidera lub wicelidera. W kategorii frytek zajmujemy trzecią pozycję - dodaje.

I zapewnia, że rynek mrożonych warzyw i owoców rozwija się najdynamiczniej, obok pizzy mrożonej, to dla Igloteksu strategiczny rynek. - Chcemy na nim silnie rosnąć. Obecnie mamy 7-8 proc. udział w rynku mrożonych warzyw, łącznie z markami własnymi. Mamy duże plany i nadzieje związane z tym rynkiem, w przyszłym roku ruszamy z kampanią marketingową naszej nowej warzywno-owocowej marki Proste Historie - dodaje Maciej Włodarczyk.

Jednak Proste Historie mają na rynku poważnego rywala - w kategorii mrożonych owoców i warzyw. Chodzi o Polski Ogród, marki należącej do Grupy Hortex. Spółki rywalizują z sobą na polu produkcji oraz dystrybucji mrożonek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Iglotex RSS ALERT    /    Maciej Włodarczyk RSS ALERT    /    rynek mrożonek w Polsce RSS ALERT    /    Proste Historie RSS ALERT    /    rynek lodów w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.195.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.