Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Iglotex: Rynek mrożonych warzyw i owoców jest dla nas strategiczny

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2015, 11:38
Iglotex: Rynek mrożonych warzyw i owoców jest dla nas strategiczny
Maciej Włodarczyk, prezes Grupy Iglotex/ fot. Żelazna Studio

- Rynek żywności mrożonej w Polsce ma ustabilizowaną strukturę i od paru lat nie obserwujemy spektakularnych wejść nowych graczy na rynek, przy czym jest on
z pewnością atrakcyjny. Szacujemy jego wielkość na około 3,5 mld zł w cenach detalicznych - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Maciej Włodarczyk, prezes Igloteksu.

W części kategorii dominuje silna marka producencka, przy wciąż rosnącym znaczeniu marek prywatnych. - Największą kategorią, rosnącą w tempie kilku procent rocznie, są lody. Dominuje tu kilku silnych graczy, zarówno zagranicznych, jak i krajowych. Sprzedaż lodów cechuje się dużą sezonowością w okresie letnim, choć z roku na rok zwiększa się również spożycie w miesiącach zimowych. Nadal największym segmentem są tzw. lody impulsowe, które są sprzedawane głównie w kanale tradycyjnym. Jeśli chodzi o spożycie lodów na mieszkańca w Polsce, to średnio jemy nadal dwa razy mniej lodów niż w krajach zachodnich. To świadczy o potencjale wzrostu - mówi Maciej Włodarczyk.

W pozostałych kategoriach najszybciej rośnie kategoria mrożonej pizzy. - Duży potencjał wzrostu widzimy również w kategorii mrożonych warzyw i owoców oraz frytek. Są to kategorie, które sprzedają się głównie w miastach i kanale nowoczesnym, co jest pochodną rosnącego tempa życia w miastach oraz możliwości wyeksponowania szerszej oferty - dodaje prezes Igloteksu.

Jego zdaniem ich dynamiczny wzrost wynika z rozwoju sprzedaży pod markami prywatnymi (coraz szersza oferta, wysoka jakość produktów, przystępna cena, rozwój dyskontów, marek prywatnych sieci) oraz zmiany stylu życia polskiego społeczeństwa. Konsumpcję wspiera także promowanie tych kategorii w mediach przez czołowych producentów. Pozostałe kategorie rosną w tempie poniżej 5 proc. rocznie, a ich wzrost napędzany jest głównie przez rozwój marek prywatnych. - Z kolei rynek mrożonej ryby i zapiekanki powinien utrzymać się w naszej ocenie na stabilnym poziomie z tendencją wzrostową. Zauważalnym trendem jest rozwój sprzedaży dań gotowych, po które konsumenci sięgają coraz częściej - mówi Maciej Włodarczyk.

Prezes zapewnia, że jako Iglotex spółka nie planuje rozwijać produkcji w innych kategoriach niż te, które obecnie posiada w ofercie. - Od kilku lat rozwijamy sprzedaż chłodzonych pierogów i pizzy, które nie zawierają żadnych konserwantów. Będziemy koncentrować się na rozwoju sprzedaży posiadanego asortymentu, zarówno pod markami prywatnymi dla sieci handlowych, jak i pod marką własną, realizując założenia strategii (strategiczne partnerstwo). W kategoriach produktów mrożonych, w których jesteśmy obecni, zajmujemy miejsce lidera lub wicelidera. W kategorii frytek zajmujemy trzecią pozycję - dodaje.

I zapewnia, że rynek mrożonych warzyw i owoców rozwija się najdynamiczniej, obok pizzy mrożonej, to dla Igloteksu strategiczny rynek. - Chcemy na nim silnie rosnąć. Obecnie mamy 7-8 proc. udział w rynku mrożonych warzyw, łącznie z markami własnymi. Mamy duże plany i nadzieje związane z tym rynkiem, w przyszłym roku ruszamy z kampanią marketingową naszej nowej warzywno-owocowej marki Proste Historie - dodaje Maciej Włodarczyk.

Jednak Proste Historie mają na rynku poważnego rywala - w kategorii mrożonych owoców i warzyw. Chodzi o Polski Ogród, marki należącej do Grupy Hortex. Spółki rywalizują z sobą na polu produkcji oraz dystrybucji mrożonek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH