Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

IMAS Agri: Co czwarty Polak utożsamia BIO żywność z produktami kupowanymi od rolnika

Jesienią 2018 roku IMAS International przeprowadził kolejne badanie dotyczące żywności ekologicznej. Na podstawie uzyskanych danych przeprowadzona została segmentacja konsumentów uwzględniająca postawy wobec BIO żywności. Z przeprowadzonych analiz wynika, że rynek można podzielić na cztery segmenty klientów: Ekoentuzjastów, Ekosceptyków, Wrażliwych cenowo oraz Prorolniczych.

IMAS Agri: Co czwarty Polak utożsamia BIO żywność z produktami kupowanymi od rolnika
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
Data: 19-03-2019, 15:44

Ostatni z wymienionych segmentów – Prorolniczy, stanowi 25% populacji Polaków wieku 15-65 lat. Są to osoby, które preferują żywność ekologiczną, ale niekoniecznie musi być ona certyfikowana. Przedstawiciele tej grupy preferują zdrową żywność bezpośrednio od rolnika, lokalnego dostawcy, bądź z własnego ogródka, które są dla nich synonimem żywności ekologicznej. Znając osobiście dostawcę lub producenta takiej żywności, mają do niej większe zaufanie. 

Osoby te doceniają też produkcję tradycyjną. Żywność taka przypomina im smaki z dzieciństwa, co wiąże się z dużym sentymentem i pozytywnym doświadczeniem. Dodatkowo żywność kupowana bezpośrednio od rolnika jest w ich opinii tańszą alternatywą do produktów kupowanych w sklepie. Prorolniczy preferują żywność pochodzenia polskiego oraz częściej niż pozostałe segmenty wspierają lokalne rolnictwo. 

Osoby z tego segmentu najczęściej kupują bezpośrednio u rolnika/ w gospodarstwie (48 proc.) lub wybierają targowiska (41 proc.). 

- Mamy w Polsce dużą grupę osób, dla których żywność ekologiczna to głównie ta zakupiona bezpośrednio u rolnika. Sentyment i przyzwyczajenie, znajomość osobista producenta, pozytywne doświadczenie smaku kupowanych produktów, niższa cena oraz przekonanie o ekologicznej produkcji, to dla tej grupy częste motywy tego rodzaju zakupów. Co więcej, część z tych osób chcąc upewnić się, że produkty są ekologiczne, skłonna jest pojechać do domu rolnika, aby u niego nabyć produkty, sprawdzić osobiście lub w internecie, gdzie znajduje się jego gospodarstwo oraz jak wygląda. To dobra wskazówka dla producentów ekologicznych, aby na swoich stronach umieszczali filmy i zdjęcia swojego gospodarstwa wraz z opisem ekologicznych metod produkcji i miejsca upraw - mówi Katarzyna Łozińska-Wróbel, badacz prowadzący projekt Ekożywności w IMAS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

IMAS Agri RSS ALERT    /    bio żywność RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT    /    Katarzyna Łozińska-Wróbel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.215.159.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.