Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jacek Sadowski, Demo: Marki owoców uczynią ten biznes bardziej przewidywalnym

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-04-2018, 11:00
Jacek Sadowski, Demo: Marki owoców uczynią ten biznes bardziej przewidywalnym
Jacek Sadowski, Demo Effective Launching

Zdaniem Jacka Sadowskiego, prezesa agencji marketingowej DEMO Effective Launching, trzeba tworzyć rozpoznawalne marki owoców i warzyw, szczególnie w kategorii jabłek, które są dostępne przez cały rok.

Jak zapewnia ekspert, aby stworzyć markę nie wystarczy ładnie opakować owoce i stworzyć logo, ale należy zbudować rozpoznawalność w szerokiej grupie odbiorców.

- W każdej kategorii potrzebne są marki, aby pomóc konsumentom podjąć decyzje zakupowe. Brand jest obietnicą (np. jakości, naturalności) i daje pewność, że płaci się za gwarancję lepszego produktu. Ten kto jako pierwszy stworzy rozpoznawalną ogólnopolską markę jabłek, będzie liderem kategorii i będzie wyznaczać trendy – podkreśla Jacek Sadowski.

Krok po kroku

Profesjonalne wprowadzenie na rynek należy rozpocząć od ustalenia czterech czynników strategicznych, na których organizacja będzie opierać swoją markę. To produkcja, cena, promocja i dystrybucja.

Pierwsze kroki organizacji z nową marką to stworzenie przekazu, promocja marki i idei, wejście na rynek (dystrybucja - sieci handlowe, mniejsze sklepy) oraz zabezpieczenie produkcji. To trzeba – zdaniem Jacka Sadowskiego przewidzieć i wykonać na starcie, aby nie  porywać się z motyką na słońce i nie zepsuć czegoś, co tak naprawdę jeszcze nie powstało.

- Marka to przewidywalny biznes, a to ważne w przypadku jabłek – produktu, który jest mało odporny na wahania cenowe. Dlatego w tym przypadku praca na cenach to duże wyzwanie. Ale tak jak wspomniałem – konsument jest w stanie zapłacić więcej za gwarancję lepszego produktu – podkreśla Sadowski.

- Ceny są ogromnym wyzwaniem w strategii marek owoców, ale to wcale nie jest powód, aby tych marek nie tworzyć. Bo to właśnie marki tworzą przewidywalny biznes – dodaje.

Podkreśla, że wprowadzając marki na rynek trzeba także zmierzyć swój biznes i możliwości produkcyjne. Trzeba wiedzieć ile jabłek można dostarczyć na rynek i przewidzieć progres.

Wpływ na rynek

- Mieć silną markę to znaczy mieć wpływ na rynek. Kategoria jabłek nie ma lidera, dlatego jest troszeczkę „zaniedbana” – nie tylko w przypadku edukowania konsumentów o walorach spożywania tych owoców czy o odmianach i smakach jabłek, ale także wśród sprzedawców. Wystarczy spojrzeć na sklepowe półki, gdzie jabłka nie są wystarczająco wyeksponowane, nie dba się także o ich odpowiednie przechowywanie. Nie ma liderów kategorii, to i nie ma kto edukować i szkolić sprzedawców, kształtować ich świadomość – komentuje Jacek Sadowski.

Nie tylko duzi

Jednak tworzenie marek nie musi być domeną tylko dużych firm i organizacji. – Można działać wielotorowo – zapewnia Jacek Sadowski. Jego zdaniem, tworząc markę nie trzeba od razu tworzyć lidera rynkowego. W innych kategoriach pełno jest przykładów ciekawych i mocnych marek regionalnych.

- Strategia rozwoju biznesu zależy od celu / ambicji, możliwości produkcyjnych czy budżetu na działania reklamowe, choć akurat pieniądze nie powinny być głównym hamulcem. Banki czy inwestorzy finansowi chętnie angażują się w ciekawe i poukładane projekty – dodaje Sadowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (9 901) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane