Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jacek Sadowski, Demo: Marki owoców uczynią ten biznes bardziej przewidywalnym

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-04-2018, 11:00
Jacek Sadowski, Demo: Marki owoców uczynią ten biznes bardziej przewidywalnym
Jacek Sadowski, Demo Effective Launching

Zdaniem Jacka Sadowskiego, prezesa agencji marketingowej DEMO Effective Launching, trzeba tworzyć rozpoznawalne marki owoców i warzyw, szczególnie w kategorii jabłek, które są dostępne przez cały rok.

Jak zapewnia ekspert, aby stworzyć markę nie wystarczy ładnie opakować owoce i stworzyć logo, ale należy zbudować rozpoznawalność w szerokiej grupie odbiorców.

- W każdej kategorii potrzebne są marki, aby pomóc konsumentom podjąć decyzje zakupowe. Brand jest obietnicą (np. jakości, naturalności) i daje pewność, że płaci się za gwarancję lepszego produktu. Ten kto jako pierwszy stworzy rozpoznawalną ogólnopolską markę jabłek, będzie liderem kategorii i będzie wyznaczać trendy – podkreśla Jacek Sadowski.

Krok po kroku

Profesjonalne wprowadzenie na rynek należy rozpocząć od ustalenia czterech czynników strategicznych, na których organizacja będzie opierać swoją markę. To produkcja, cena, promocja i dystrybucja.

Pierwsze kroki organizacji z nową marką to stworzenie przekazu, promocja marki i idei, wejście na rynek (dystrybucja - sieci handlowe, mniejsze sklepy) oraz zabezpieczenie produkcji. To trzeba – zdaniem Jacka Sadowskiego przewidzieć i wykonać na starcie, aby nie  porywać się z motyką na słońce i nie zepsuć czegoś, co tak naprawdę jeszcze nie powstało.

- Marka to przewidywalny biznes, a to ważne w przypadku jabłek – produktu, który jest mało odporny na wahania cenowe. Dlatego w tym przypadku praca na cenach to duże wyzwanie. Ale tak jak wspomniałem – konsument jest w stanie zapłacić więcej za gwarancję lepszego produktu – podkreśla Sadowski.

- Ceny są ogromnym wyzwaniem w strategii marek owoców, ale to wcale nie jest powód, aby tych marek nie tworzyć. Bo to właśnie marki tworzą przewidywalny biznes – dodaje.

Podkreśla, że wprowadzając marki na rynek trzeba także zmierzyć swój biznes i możliwości produkcyjne. Trzeba wiedzieć ile jabłek można dostarczyć na rynek i przewidzieć progres.

Wpływ na rynek

- Mieć silną markę to znaczy mieć wpływ na rynek. Kategoria jabłek nie ma lidera, dlatego jest troszeczkę „zaniedbana” – nie tylko w przypadku edukowania konsumentów o walorach spożywania tych owoców czy o odmianach i smakach jabłek, ale także wśród sprzedawców. Wystarczy spojrzeć na sklepowe półki, gdzie jabłka nie są wystarczająco wyeksponowane, nie dba się także o ich odpowiednie przechowywanie. Nie ma liderów kategorii, to i nie ma kto edukować i szkolić sprzedawców, kształtować ich świadomość – komentuje Jacek Sadowski.

Nie tylko duzi

Jednak tworzenie marek nie musi być domeną tylko dużych firm i organizacji. – Można działać wielotorowo – zapewnia Jacek Sadowski. Jego zdaniem, tworząc markę nie trzeba od razu tworzyć lidera rynkowego. W innych kategoriach pełno jest przykładów ciekawych i mocnych marek regionalnych.

- Strategia rozwoju biznesu zależy od celu / ambicji, możliwości produkcyjnych czy budżetu na działania reklamowe, choć akurat pieniądze nie powinny być głównym hamulcem. Banki czy inwestorzy finansowi chętnie angażują się w ciekawe i poukładane projekty – dodaje Sadowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 987) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.