Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak Polacy kupują dania gotowe? Głównym kryterium: cena i dostępność

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-04-2017, 11:56
Jak Polacy kupują dania gotowe? Głównym kryterium: cena i dostępność
fot. shutterstock

Zaufanie do marki oraz dostępność – to dwa główne czynniki, którymi kierują się Polacy, kupując dania gotowe. Coraz więcej konsumentów podkreśla również, że to właśnie dokładna informacja dotycząca składu, skłania ich do wyboru konkretnego  produktu – wynika z raportu opracowanego na zlecenie firmy FRoSTA.

- Z przeprowadzonego przez nas badania jasno wynika, że konsumenci stawiają przede wszystkim na jakość produktu – tłumaczy Aleksandra Wysocka marketing manager  FRoSTY. – Częściej sięgają po produkty marek, na których mogą polegać i takie, których skład spełnia ich oczekiwania. Równocześnie, coraz mniejsze znaczenie ma cena – kiedyś na czele rankingu, dziś plasuje się pod koniec pierwszej dziesiątki.

Zaufanie do marki to lider rankingu – kierowanie się właśnie tym czynnikiem przy wyborze produktu gotowego deklaruje  aż 54 proc. konsumentów. W czołówce kategorii wyznaczników wyboru produktu uplasowały się również pozycje takie jak dostępność  w ulubionym sklepie (46 proc. badanych), a także wielkość opakowania (również 46 proc.). Dla konsumentów wybierających spośród gamy produktów gotowych, ważny jest również sposób (41 proc.) oraz czas przygotowania dania (37 proc.).  

Danie gotowe ma przede wszystkim ułatwiać życie – to aspekt, o którym producenci nie mogą zapominać. – zauważa Aleksandra Wysocka. – Na zaufanie do marki składa się wiele czynników, takich jak smak produktu, jego opakowanie, sposób i czas przygotowania czy skład. Do niezawodnych pozycji klienci wracają, ale również to właśnie swoim ulubionym markom stawiają poprzeczkę wyżej.

Dania gotowe to nie tylko sposób na szybki obiad dla jednej osoby – aż 35 proc. badanych kupuje zazwyczaj porcję dla dwóch osób, a 36 proc. sięga  po nie, szukając pomysłu na obiad dla całej, najczęściej trzy czy czteroosobowej rodziny. Wśród dań gotowych dużym zainteresowaniem cieszą się zarówno mrożone dania mięsno-warzywne, mieszanki warzywne, jak i warzywa  na patelnię. Zdecydowanie najczęściej sięgają  po nie osoby dorosłe (nawet w 90 proc.), rzadziej dzieci (ok. 40 proc. przypadków). Badania wykazały również, że konsumenci przede wszystkim kupują produkty na najbliższy posiłek – robi tak aż 54 proc. klientów. Jednak już 37 proc. robi zakupy na zapas.

FRoSTA to marka żywności mrożonej, obecna na polskim rynku od 1998 roku. W ofercie firmy znajdują się produkty z ryb, mieszanki warzywne, dania gotowe, burgery oraz produkty z kurczaka. 

 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Alicja 11-04-2017, 12:30:
Zależy, na jakie dania stawiamy. Owszem, większość jest raczej niezdrowa i pełna chemii, ale są wyjątki. Ostatnio bardzo często kupuję pastę pesto od firmy Rogowski. Nie dość, że jest przepyszna w smaku, to w krótkim czasie mogę przygotować obiad, w której bazą jest właśnie ten zielony sos.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH