Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jak polscy konsumenci kupują bakalie?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2016, 10:59
Jak polscy konsumenci kupują bakalie?
fot. materiały prasowe

- Opakowanie to nie tylko niezbędny element umożliwiający przechowanie produktu w drodze od producenta na stół konsumenta. To ważne narzędzie marketingowe, którego rolą jest nawiązane dialogu z konsumentem na poziomach racjonalnym i emocjonalnym. To z niego odbiorca czerpie informacje i nawiązuje relację z marką. W kategorii „bakalie” (zarówno w markach własnych sieci jak i markach producentów) aż 97 proc. sprzedanych sztuk stanowią opakowania typu torebka, z których aż 83 proc. to paczki o gramaturze do 200 g - informują eksperci Bakallandu.

Z badań wynika, że konsumenci korzystający z bakalii zarówno w okolicznościach kulinarnych, jak i przekąskowych w przeważającej części jednorazowo zużywają całe opakowanie. Czy więc wygląd i funkcjonalność opakowania nie mają zupełnie znaczenia?

- Przyczyną wpływającą na preferencje małych opakowań jest fakt, że bakalie to kategoria, której konsumenci najczęściej nie kupują na zapas, mając na uwadze ich świeżość. Bakalie to kategoria kupowana pod bieżące potrzeby przy okazji codziennych zakupów, dlatego częstotliwość zakupu jest zbieżna z częstotliwością użycia. Całe opakowanie bakalii o gramaturze 100 g wystarczy by wzbogacić smak ciasta czy sałatki lub posłuży jako pełnowartościowa przekąska między głównymi posiłkami - informują eksperci Bakallandu.

Z testów konsumenckich wynika, że najwyżej oceniane opakowania bakalii to te, nawiązujące do ich naturalnego pochodzenia. Sugestywnie przedstawiony świeży owoc, z którego pochodzą, a także obietnica prostoty produktu i sposobu jego wytworzenia, to najsilniejsze bodźce skłaniające do zakupu. Konsument docenia także tzw. okienko, dzięki któremu może wizualnie ocenić jakość produktu – duże, dorodne owoce i całe orzechy o gładkiej skórce stanowiące zachętę, by sięgnąć po zdrową przekąskę lub stworzyć smaczne danie.

- Najważniejszą cechą dobrego opakowania jest odpowiednio zaprojektowana funkcja ochronna produktu, czyli tzw. barierowość. Należy tu uwzględnić zabezpieczenie przed czynnikami zewnętrznymi, takimi jak tlen, wilgoć, promieniowanie słoneczne lub obce zapachy, jak również przed uszkodzeniami w trakcie transportu i magazynowania. Opakowanie powinno również przeciwdziałać utracie wilgotności zapakowanego produktu oraz jego aromatu lub koloru. Dodatkowymi funkcjonalnościami opakowania są także możliwość łatwego otwarcia lub ponownego zamknięcia, jednakowoż są to elementy związane wyłącznie z wygodą konsumenta i nie mające wpływu na jakość i ochronę produktu. Preferencje konsumentów są bardzo różne, niektórzy bardziej doceniają zamknięcie z taśmą ze względu na wygodę użycia, jednakowoż w przypadku bakalii – szerokiej kategorii obejmującej jednocześnie produkty kruszące się i pylące, jak orzechy oraz pełne soku owoce suszone np. śliwki czy wiśnie – żadne z nich nie jest rozwiązaniem uniwersalnym, ponieważ w przypadku zanieczyszczeniu produktem tracą swoją funkcjonalność. Żadne z rozwiązań powtórnego zamknięcia nie oferuje istotnego przedłużenia żywotności produktu po otwarciu, lecz stanowi zabezpieczenie mechaniczne przed przypadkowym rozsypaniem produktu – mówi specjalista R&D, Amcor Flexibles.

Zdaniem ekspertów Bakallandu tworząc opakowania produktów spożywczych nie warto kierować się modą. Badania jednoznacznie wskazują, jakie cechy opakowań są dla konsumentów istotne. Umiejętne wykorzystanie tej wiedzy może uchronić firmę przed zbędnymi kosztami.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.