Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Owoce i warzywa

Jesienią warto dbać o zbilansowaną dietę i sięgnąć m.in. po warzywa oraz ryby

Jesień to czas w którym szczególnie powinniśmy zadbać o naszą kondycję. W tę porę roku jesteśmy bardziej narażeni na spadek odporności niż kiedykolwiek. Dlatego też warto zatroszczyć się o wzmocnienie organizmu i dostarczenie mu niezbędnych witamin oraz minerałów. I zamiast sięgać po suplementy, warto sięgnąć po zbilansowaną dietę.

Nie od dziś wiadomo, że to, co jemy ma ogromny wpływ na stan naszego zdrowia i samopoczucia. Niestety, bardzo często kojarzymy dietę z odchudzaniem, restrykcyjnymi zasadami dotyczącymi jedzenia  i głodówkami. Nic bardziej mylnego! Chodzi przede wszystkim o racjonalne żywienie i stawianie na produkty, które dostarczą naszemu organizmowi niezbędnych składników do prawidłowego funkcjonowania.

Planowanie zbilansowanej diety, wcale nie musi być skomplikowane. Dietetycy wyszli nam naprzeciw i stworzyli piramidę żywienia, która wizualnie przedstawia proporcję w jakich powinniśmy jadać poszczególne grupy produktów spożywczych. Co w sytuacji, gdy czas nie jest naszym sprzymierzeńcem i nie możemy poświęcić kilku godzin w kuchni, a nie chcemy rezygnować z wartościowych produktów?

Dietetyk Anna Radowicka podkreśla, że „mrożone dania to świetna alternatywa dla tych, którzy nie mają czasu na przygotowanie obiadu czy kolacji, a chcą zjeść ciepły posiłek. Ponadto dania te stanowią źródło wszelkich niezbędnych witamin i minerałów oraz przynoszą wiele korzyści dla naszej diety”.

To właśnie one między innymi leżą u podstaw piramidy żywieniowej. Dostarczają nam wielu prozdrowotnych składników i witamin. Warzywa powinny stanowić co najmniej ¾ porcji w naszych codziennych posiłkach. Nie samymi warzywami człowiek żyje. Jednym z najważniejszych makroskładników w zbilansowanej diecie jest białko. Jego doskonałym źródłem są ryby, które również widnieją na piramidzie żywienia. Ich także nie powinno zabraknąć na naszych talerzach. Zawierają liczne witaminy i minerały, a także występują w nich kwasy omega 3 i omega 6, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Ponadto ryby można przygotować na wiele sposobów, dzięki czemu ich smak nie staje się monotonny.

Jesienną porą powinniśmy zwracać szczególną uwagę na naszą dietę ze względu na obniżoną odporność. Jednak przez cały rok warto dbać o to, aby nasze posiłki były zbilansowane i pełne wartości odżywczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

ryby RSS ALERT    /    warzywa RSS ALERT    /    dieta RSS ALERT    /    zdrowa dieta RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.47.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.